سرهنگ برزو تجاری افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی این افراد، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از عملیات سایبری و فنی، تیم کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی متهم و دستگیری او در مهاباد شدند.

وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده با طراحی و انتشار نرم‌افزارهای مخرب و جعلی تحت عنوان افزایش فالورهای اینستاگرام و طراحی درگاه‌های بانکی کلاهبرداری موفق شده بود از کارت بانکی ۱۰۰ شهروند مهابادی، ۵۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت کند.

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اهمیت دریافت رمز یکبار مصرف بانکی جهت ایمن سازی عملیات پرداخت‌های اینترنتی اظهار داشت: پرونده این کلاهبردار تشکیل و تحویل مقام قضایی شده است.

سرهنگ تجاری تاکید کرد: شهروندان گزارش‌های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یکسو فرصتی بی‌نظیر محسوب می‌شود و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان‌ها موجب شده‌است.

فیشینگ (اخذ اطلاعات کارت بانکی از طریق سایت‌های جعلی و خالی کردن حساب) با سرعتی زیاد در کشور رو به گسترش است و اقدامات پلیس نیز برای مبارزه با این امر تداوم دارد.

راه‌اندازی سایت‌ها و صفحه‌های جعلی پرداخت‌های اینترنتی به راحتی امکان‌پذیر است و افراد با کمترین اطلاعات رایانه ای و اینترنتی می‌توانند چنین صفحات جعلی را راه‌اندازی کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟