بازداشت 5 انتشاردهنده فیلم بارش بادمجان از آسمان تهران + فیلم
حجم ویدیو: 5.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار"علی ذوالقدری" رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: روز 24 اسفند کلیپی در فضای مجازی با محتوای بارش بادمجان از آسمان پایتخت بر سر شهروندان تهرانی منتشر شد که با باز نشر دادن آن در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران فضای مجازی سبب تشویش اذهان عمومی و سو استفاده و برداشت های مختلف در این برهه حساس زمانی شد.

وی توضیح داد: با توجه به حواشی به وجود آمده ناشی از انتشار این کلیپ در فضای مجازی، بلافاصله تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت وارد عمل شدند و روز گذشته موفق شدند نفرات اصلی و عاملان انتشار این کلیپ شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان داشت: بررسی های پلیسی حکایت از این داشت، این افراد که از دانشجویان رشته های هنری دانشگاه های مختلف می باشند پس از فیلمبرداری در اطراف برج میلاد و پارک پردیسان، با حضور در یکی از موسسه های هنری در حوالی میدان تجریش، این کلیپ را ساخته و از طریق جلوه های ویژه به حالت نمایشی بارش بادمجان از آسمان پایتخت به تصویر کشیده اند.

ذوالقدری تصریح کرد: صبح امروز مأموران پلیس 5 تن از عاملان اصلی این کلیپ را با دستور قضائی بازداشت کردند و برای ادامه تحقیقات و بررسی های بیشتر به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه این متهمان مدعی بودند بارها برای کارهای هنری و درسی خود از طریق ساخت جلوه های ویژه این نوع کلیپ ها طراحی کرده اند و سپس آن را در گروه اجتماعی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند، افزود: متهمان اظهار داشتند، پس از ساخت کلیپ بارش بادمجان در آسمان تهران، آن را همانند گذشته در گروه بارگزاری کرده اند ولی متأسفانه عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از فضای موجود جامعه این کلیپ را به عنوان بارش بلاهای آسمانی و غیره در فضای مجازی بارگذاری و سب تشویش اذهان عمومی شده اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه هر 5 دانشجو برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند از مردم و شهروندان خواست: به شایعات فضای مجازی توجه نکرده و اخبار و حوادث را از طریق رسانه های داخلی و قانونی دنبال کنند.

 

 

کدخبر: 551576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟