به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 21 خرداد سال 93 آغاز شد و مأموران پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله به محل نزاع اعزام و با بدن نیمه جان مرد جوانی به‌نام هومن مواجه شدند که با ضربات چاقو بشدت زخمی شده بود و پس از انتقال به بیمارستان به‌علت شدت خونریزی جان باخت.

با مرگ هومن، به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت شروع شد و در بررسی‌های اولیه مأموران به سراغ دوست مقتول به‌نام علی که در صحنه درگیری همراه او بود رفتند.

علی در مورد شب جنایت عنوان کرد: آن شب با هومن در حال رفتن به پارک محله‌مان بودیم که دو مرد جوان که به ظاهر مست بودند را در حال اذیت کردن پسر نوجوانی دیدیم. آن دو نفر بدون توجه به التماس‌های آن پسر قصد آزارش را داشتند. به‌همین خاطر برای کمک به او به سمت مردان ناشناس رفتیم و با آنها درگیر شدیم و در نهایت پسر نوجوان را راهی خانه‌شان کردیم. دقایقی پس از پایان درگیری آن 2 مرد ناشناس سوار بر موتورسیکلت دوباره برگشتند و با چاقو به هومن حمله و او را با چاقو مجروح کردند و پس از آن هم بسرعت از محل متواری شدند.

اعتراف به جنایت

به‌دنبال اظهارات دوست مقتول، مأموران به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت رفتند و موفق شدند شماره پلاک موتور متهمان فراری و هویت صاحب موتورسیکلت به‌نام سیروس را به‌دست آورند و چند روز بعد هم سیروس، متهم اصلی پرونده شناسایی و دستگیر شد.

سیروس پس از دستگیری و در مواجهه با علی و همین‌طور مدارک پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و به مأموران گفت: روز حادثه علاوه بر مشروب ، تعدادی قرص مصرف کرده بودم و به‌همین دلیل حالت عادی نداشتم. دوستم پیشنهاد داد که با هم به پارک برویم و من هم همراهش شدم. مقابل پارک پسر نوجوانی را دیدیم و سد راه او شدم. واقعاً حالم خوب نبود برای همین اختیار اعمال و رفتارم را نداشتم. مقتول و دوستش هم که در حال عبور از آنجا بودند با دیدن ما به کمک پسر نوجوان آمدند و پسر نوجوان را نجات دادند و ما هم محل را ترک کردیم. اما از آنجایی که حال خوبی نداشتم تصمیم گرفتم با برگشت به آنجا مقتول و دوستش را تنبیه کنیم. بعد هم که با چاقو مقتول را زدم و زندگی خودم و او را نابود کردم.

با اعتراف متهم به جنایت، دوستش نیز بازداشت شد. پرونده این دو متهم پس از بازسازی صحنه قتل، به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

قضات شعبه 113 دادگاه کیفری سیروس که متهم ردیف اول این پرونده بود را به درخواست اولیای دم به قصاص و 80 ضربه شلاق به خاطر شرب خمر و متهم ردیف دوم هم به 5 سال حبس محکوم شدند. حکم سیروس در شعبه 13 دیوانعالی کشور تأیید و پرونده این جنایت برای اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. 4 سال بعد از این جنایت و به درخواست اولیای دم، سیروس در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت. اما از آنجایی که اولیای دم برای اجرای حکم حاضر نشدند، مرد جوان مهلتی دوباره برای زندگی گرفت و به زندان برگردانده شد.

مدتی بعد، بار دیگر سیروس برای مجازات به پای چوبه دار رفت اما اینبار اولیای دم به مرد جوان مهلت دادند. این در حالی بود که تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران برای گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول ادامه داشت و با گذشت چند ماه بعد از آخرین مهلتی که خانواده مقتول به مرد جوان داده بودند، آنها با توجه به اینکه متهم از جنایتی که مرتکب شده بود پشیمان شده و حسن رفتار او در زمان محکومیت اش در زندان از سوی مسئولان ندامتگاه تأیید شده بود از قصاص او گذشت کردند.

با گذشت اولیای دم، متهم در آستانه سال 99 از زندان آزاد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟