پشت پرده فیلم جنجالی بیمار کرونایی کاشمر

به گزارش رکنا،  این روزها در خیابان هرکس روی زمین بیفتد و از قضا یک تشنج مختصری هم داشته باشد، بلافاصله گوشی های رنگارنگ تلفن همراه از جیب برخی ها درمی آید و بعد از زمانی کوتاه هم فیلمی با تیتر بیمار کرونایی در فلان خیابان و فلان شهر فضای مجازی را پر می کند.

حال وقتی به سراغ واقعیت ماجرای این گونه فیلم های مجازی می روید درمی یابید که فرد مورد نظر اصلا کرونا نداشته و به دلیل بیماری زمینه ای دچار این شوک شده است.

اینگونه فیلم های جنجالی که این روزها هم کم نیستند اغلب از سوی مردم عادی در برخی از گروه های اجتماعی در فضای مجازی منتشر و بازنشر داده می شود و در این میان عده ای سودجو برای خدشه دار کردن وضعیت سلامت جامعه و نیز تشویش اذهان عموم دست به انتشار گسترده این فیلم ها می زنند و بر هم زدن جو روانی جامعه تا از این آب گل آلود ماهی می‌گیرند. برخی از این افراد برای فروش محصولات ضد عفونی این موج را راه می اندازند و بعضی هم برای بالا بردن تعداد مخاطبان صفحات یا کانال های مجازی خود. درست مثل عامل انتشار فیلم تشنج بیمار کرونایی در یکی از خیابان های شهرستان کاشمر که از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

ماجرای این فیلم جنجالی به قدری در فضای مجازی داغ شد که برخی از شبکه های معاند هم روی آن مانور دادند و با زیر سؤال بردن سیستم بهداشتی سعی بر ناکارآمدی اقدامات پزشکی کشور داشتند.

اما واقعیت این ماجرا چه بود؟ و اینکه آیا موج کرونا به کاشمر هم رسیده است؟ سؤالاتی که تا قبل از روشن شدن ماجرای اصلی این فیلم در ذهن شهروندان کاشمری با علامت سؤالی بزرگ به وجود آمده بود.

موضوعی که فرمانده انتظامی کاشمر روز گذشته به شرح جزئیات آن پرداخت و بیان کرد: چندی پیش کلیپی کوتاه با موضوع بیمار کرونایی در کاشمر در فضای مجازی منتشر شد که در آن نشان می داد مردی در یکی از خیابان های این شهرستان دچار تشنج شده است.

نیت شوم یک شایعه پرداز

سرهنگ ابوالقاسم باقری با بیان اینکه انتشار این کلیپ موجب هراس شهروندان شده است، گفت: تحقیقات اولیه همکاران ما در پلیس فتا نشان داد که فرد مورد نظر به کرونا مبتلا نبوده و فردی با نیتی شوم این فیلم را ضبط کرده و در اختیار برخی از شبکه های معاند نظام قرار داده است. با به دست آمدن این اطلاعات تحقیقات بعدی درباره این پرونده انجام و مشخص شد فرد مورد نظر که در فیلم دچار تشنج شده است سابقه بیماری قبلی داشته و تاکنون چندبار دیگر هم دچار این عارضه شده که اکنون حال او رو به بهبود است.

این مقام مسئول ادامه داد: با برملا شدن واقعیت این فیلم مأموران وارد عمل شدند و با استفاده از اقدامات تخصصی خود در فضای سایبری رد عامل اصلی انتشار دهنده این کلیپ غیر واقعی را در یکی از مناطق کاشمر زدند و با هماهنگی قضایی به سراغش رفتند.

متهم که از این اقدام ضربتی پلیس غافل گیر شده بود برای اینکه خود را بیگناه جلوه دهد موضوع فیلم برداری و انتشار این کلیپ در فضای مجازی را انکار کرد ولی طولی نکشید که مستندات و ادله قانونی قفل زبانش را باز کرد و او را به حرف آورد.به گفته سرهنگ باقری متهم در اعترافاتش اظهار کرد که دیده فردی در خیابان دچار تشنج شده و از این فرد فیلم گرفته است و آن را با عنوان «بیمار کرونایی در کاشمر» در فضای مجازی منتشر کرده است.

رئیس پلیس کاشمر بیان کرد: پرونده متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و اقرار صریح او به جرم ارتکابی برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی شهرستان کاشمر در پایان هشدار داد که بازتاب این گونه اخبار نه تنها کمکی به کنترل و پیشگیری از این بیمار نمی کند بلکه انتشار این مطالب غیر واقعی موجب تشویش اذهان عمومی و هراس مردم خواهد شد و پلیس با افرادی که با نشر شایعات قصد ایجاد جو روانی و تشنج جامعه را دارند در چهار چوب قانون و بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد حسن سیرجانی

 

کدخبر: 550507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟