به گزارش رکنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد نوریان معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اشاره به کار‌های در زمینه موضوع کرونا در کشور از تشکیل ۲۶۲ پرونده با محوریت تشویش اذهان عمومی پیرامون آن خبر داد وگفت: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۸۸ و ماده ۷۴۹ قانون مجازات اسلامی هر خبر و محتوایی که موجب تشویش و رعب در افکار عمومی شود جرم است. از این رو پلیس موظف به برخورد با آن بوده که بر همین اساس پیرامون موضوع کرونا ۲۶۲ پرونده عمل مجرمانه در پلیس فتا تشکیل و ۶۲ مورد از آن‌ها در چهارچوب قضایی به دستگیری شده و ۱۰۱ پرونده در دست اقدام نیز در این پلیس تشکیل گردیده است.

وی افزود: در این میان بر روی تعدادی ازموارد که به نظر می‌آمد از روی ناآگاهی این کار‌ها گرفته اقدامات هشداری وارشادی انجام شد.

معاون اجتماعی ناجا از مشخص شدن سرمنشا این تحرکات در فضای مجازی خبر داد و ادامه داد: بر اساس تحقیقات پلیس فتا و معاونت اجتماعی ناجا جریانی در خارج از کشور به همراه تعدادی عناصر داخلی و با بهره گیری از برخی افرد ناآگاه اخبار کرونایی جعلی را با هدف ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی منتشر می‌کند.

سردار نوریان در عین حال با انتقاد از شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه اعضای محترم این شورای به فضای مجازی در کشورمان نظم و سازماندهی درستی ندادند.

شعار نوروزی پلیس «امنیت جامعه؛ آرامش خانواده»

سخنگوی ناجا در ادامه از تعیین شعار پلیس برای امسال هم خبر داده و اظهار داشت: تمام بخش‌های پلیس اقدامات خود را در زمینه مبارزه با کرونا شروع کرده و نوروز امسال شعار پلیس با توجه به شیوع کرونا "امنیت جامعه؛ آرامش خانواده" نام گرفته است.

ارتقای فرهنگ ترافیک" به جای "سفر بخیر" روی آنتن نوروزی تلویزیون

سرتیپ نوریان از تغییر برنامه‌های سفر بخیر و سفر ایمن سیما خبر داد و عنوان کرد: با توجه به متفاوت بودن شرایط نوروز ۹۹ به نسبت سال‌های گذشته و ضرورت عدم مسافرت در شرایط به وجود آمده؛ امسال دو برنامه "سفر ایمن" و "سفر بخیر" که با مشارکت نیروی انتظامی از تلویزیون پخش می‌شد؛ جای خود را به برنامه‌ای با عنوان "ارتقای فرهنگ ترافیک" دادند.

وی در عین حال اولویت اصلی پلیس را تحقق پویش در خانه می‌مانیم ستاد ملی مبارزه با کرونا خواند و در عین حال از رفع مشکل رفتار‌های جزیره‌ای در برخی از استان‌ها خبرداد و گفت: در برخی از استان ها؛ استانداران به شکلی جزیره‌ای تصمیماتی را برای مسافرت به استان مطبوع خود گرفته بودند که با ورود وزارت کشور این تصمیمات لغو شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ضمن درخواست به رعایت توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به وسیله مردم گفت: مردم ما مردم فهیمی هستند از این رو بر اساس درخواست‌های پی در پی وزیر محترم بهداشت که بر ضرورت پرهیز از مسافرت‌های نوروزی امسال تاکید داشتند، مردم ما هم در حال تمرین این خویشتنداری هستند تا سفر‌ها در مناسب انجام گیرد.

سردار نوریان در پایان تصریح کرد: ما تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجرا می‌کنیم. با این حال می‌طلبد که تصمیمات در این زمینه به شکلی واحد گرفته شود و هر فردی برای خود اعمال نظر نکند. در عین حال پلیس موظف به حفظ نظم و اجرای قانون است و هر کسی حق ندارد به صورت خودسرانه ورود و خروج را به شهر‌ها ببندد و ما در این زمینه مجری تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. همچنان که از ابتدای شکل گیری این چالش و به دنبال آن تشکیل ملی مبارزه با کرونا، سردار اشتری با صدور دستورالعملی اولویت اصلی همگی بخش‌های ناجا را بحث مقابله با کرونا اعلام کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟