شبح در خیابان تاریک مشهد دیده شد / صدای خفه تق تق رسوا کرد

به گزارش رکنا، درخت های بلند جلوی نور چراغ ها را گرفته بود. سایه درختان تا میانه خیابان کشیده شده و تاریکی شب را دوچندان کرده بود. تیم گشتی نیروی انتظامی در حال گشت زنی در محدوده بولوار هدایت، به همان خیابان تاریک که در دو طرفش خودروهای زیادی پارک شده بود وارد شد. در این لحظه یکی از مأموران در تاریکی شبح مردی را دید که سعی داشت خودش را پشت خودروها مخفی کند. وضعیت مشکوک بود.

مأموران برای اینکه اوضاع طبیعی باشد، از محل دور شدند و پس از دقایقی، این بار با چراغ خاموش وارد همان خیابان شدند و خودرو را کناری نگه داشتند. دقایقی زمان برد تا چشمشان به تاریکی عادت کرد، هم زمان صدای خفه تق تقی به گوش می رسید. مردان قانون زمانی متوجه ماجرای یک سرقت شدند که دیدند فردی در حال باز کردن قطعات داخلی یک خودروی پراید است.

آن ها کمی دیگر صبر کردند تا مطمئن شوند که اقدام مجرمانه ای در حال وقوع است و بی گدار به آب نزنند. یکی از مأموران در پناه خودروهای پارک شده به مرکز صدا نزدیک شد. مشاهدات او نشان داد که فردی در کاپوت یک پراید را باز کرده و در حال باز کردن قطعات این خودروست، هم زمان یک باتری و چند قطعه دیگر نیز روی زمین به چشم می خورد.

این مشاهدات، ظن پلیس را به یقین تبدیل کرد و آن ها را با سارقی حرفه ای روبه رو کرد که به تنهایی و بدون هیچ سر و صدایی طعمه هایش را در خیابان های خلوت و عمدتا تاریک شناسایی و اقدام به سرقت می کرد.

در این لحظه مأموران در عملیاتی هماهنگ هم زمان با روشن کردن چراغ های گردان خودرو، سارق را محاصره کردند. صدای رعب آور فرمان ایست پلیس، رعشه ای بر تن سارق انداخت که از چشم مأموران دور نماند. پلیس از سارق خواست تا از خودرو فاصله بگیرد و بدون هیچ مقاومتی روی زمین دراز بکشد اما سارق که توانسته بود بر ترسش غلبه کند در جست و جوی راه فرار دست به جیب برد و چیزی بیرون آورد.

انعکاس برق تیغه فلزی در زیر نور چراغ خودروی پلیس، مشخص کرد که او چاقویی بزرگ در دست دارد و افکاری شوم در سر. تمرد متهم از فرمان های مکرر پلیس، مأموران را دست به سلاح کرد. اخطارهای قانونی یکی پس از دیگری صادر شد اما هیچ کدام راهگشا نبود و تنها موجب بیرون آمدن سر شهروندان از لابه لای درها و پنجره ها شد.

سارق حرفه ای که می دانست شلوغی خیابان می تواند به او کمک کند، حاضر به تسلیم نبود و همچنان به دنبال مفری برای گریز بود. مأموران نیز حساسیت موضوع را درک کرده بودند. ازاین رو پس از اخطارهای قانونی اقدام به تیراندازی هوایی کردند. صدای تیرهای هوایی، رعب و وحشت را در پی داشت اما این وحشت تنها برای اهالی بود، نه متهم.

سارق جوان که وضعیت متشنج محل را دید، با چاقو به سمت نزدیک ترین مأمور حمله کرد، هنوز چند قدمی بیشتر برنداشته بود که یکی دیگر از مأموران گلوله ای به پای چپش شلیک و او را زمین گیر کرد.

دقایقی بعد، متهم که دچار خون ریزی شده بود، تحت الحفظ از سوی عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد با اعلام اینکه تحقیقات از متهم پس از درمان ادامه خواهد یافت، از شهروندان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروهایشان به دزدگیر و قفل فرمان، از پارک خودرو در مکان های تاریک و دور از تیررس خودداری کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 549978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟