راز اسکناس های جعلی 2 خارجی در مشهد فاش شد

به گزارش رکنا،  تماس یکی از صرافی های مشهد با پلیس مبنی بر اینکه افرادی قصد تبدیل ارز خارجی جعلی به ریال ایرانی را دارند، بلافاصله پای تیم تجسس کلانتری 29 را به این پرونده باز کرد.

مأموران به محض دریافت این خبر سرخط موضوع شدند و خود را به محل صرافی گزارش شده رساندند. مرد صراف نیز برای اینکه متهمان از تماسش با پلیس بویی نبرند آن ها را در محل نگه داشته بود تا اینکه مجریان قانون سر رسیدند و 2 مرد جوان را دستگیر کردند.

متهمان ابتدا حاضر به همکاری با ضابطان قضایی نبودند و مدعی شدند که مرد صراف اشتباه می کند و همه اسکناس های پاکستانی شان اصل است اما با بر ملا شدن حقیقت ماجرا این افراد دست از مقاومت کشیدند و به کلانتری شیرازی منتقل شدند.

یکی از متهمان که تبعه بیست وپنج ساله خارجی است در اظهارات اولیه خود مدعی شد برای سفر و تفریح به ایران آمده و اسکناس ها را از دوستش گرفته است تا تبدیل به ریال کند. متهم اصلی این پرونده هم که اسکناس های جعلی را به دوستش داده بود مدعی شد: « ما 3 نفر بودیم که به ایران آمدیم. یکی از دوستانمان در شهر زاهدان از من و دوستم جدا شد. او این اسکناس ها را به من داد تا وقتی به مشهد رسیدیم به پول ایرانی تبدیل و خرجشان کنیم.»

این مرد خارجی در ادامه اظهاراتش بیان کرد که هیچ اطلاعی از تقلبی بودن اسکناس ها نداشته است.

ادامه تحقیقات برای شناسایی متهم سوم

فرمانده انتظامی شهر مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: این عملیات از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی به انجام رسید و در آن 2 متهم جوان که هر 2 تبعه خارجی هستند به جرم فروش اسکناس های هزار روپیه ای تقلبی کشور پاکستان دستگیر شدند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: در این عملیات مأموران ما با همکاری یکی از صرافی های مشهد توانستند 60 قطعه اسکناس هزار روپیه ای پاکستانی جعلی را کشف و توقیف کنند.

این مقام ارشد نظامی مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه متهم اصلی پرونده مدعی شده اسکناس های جعلی را از دوستش تحویل گرفته است تحقیقات ما برای شناسایی این فرد که به گفته متهمان در زاهدان از آن ها جدا شده است، ادامه دارد.

صارمی گفت: پرونده 2 متهم دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا منتقل شد و تحقیقات پلیس تا روشن شدن ماجرا ادامه خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد حسن سیرجانی

 

کدخبر: 547784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟