به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 7 اردیبهشت سال 95 با دستگیری سارق جوانی آغاز شد. مأموران پلیس شهرستان شازند اراک هنگام گشت به‌جوانی که روی پل عابرپیاده ایستاده بود مشکوک شده و او را زیر نظر گرفتند. لحظاتی بعد مأموران مشاهده کردند که مرد جوان به سراغ کابل‌های برق رفت و شروع به سرقت کرد. مأموران با مشاهده این صحنه وارد عمل شدند تا مرد جوان را دستگیر کنند. اما او با دیدن پلیس پا به فرار گذاشت. و بعد از یک تعقیب و گریزمتهم دستگیر شد و در بازرسی از وسایل وی حدود 30کیلوگرم کابل برق کشف شد.

حمید، 39 ساله دربازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اش اعتراف کرد و گفت: 5 سال قبل با پدرم درگیر شدم و خانه را ترک کردم و بعد از آن به سراغ کابل دزدی رفتم تا بتوانم هزینه زندگی‌ام را تأمین کنم. من بعد از چندبار سرقت به شهر دیگری می‌رفتم تا پلیس نتواند مرا دستگیر کند. به همین دلیل برای اجرای نقشه سرقتم به شهرهای زیادی رفته ام. در این مدت هم کارتن خوابی می‌کردم و در پارک و گوشه خیابان می‌خوابیدم.

او ادامه داد: اوایل در سرقت‌ها همدست داشتم اما او در یکی از شهرستان‌ها تصادف کرد و جان باخت. پس از آن به تنهایی سرقت می‌کردم تا خرج خودم و خرید مواد مخدرم را تأمین کنم. از هروئین و شیشه گرفته تا تریاک و قرص‌های روانگردان درواقع هرموادی که به دستم برسد مصرف می‌کنم.

اعتراف به دو جنایت

در ادامه بازجویی‌ها متهم راز دو فقره قتل را نیز برملا کرد و گفت: من تا به‌حال دو نفر را کشته‌ام. محرم سال 93 بود که در حال عبور از اتوبان کردستان در منطقه یوسف آباد بودم. پیرزن تنهایی را دیدم و به سراغش رفتم. قصدم کشتنش نبود اما پیرزن زمانی که می‌خواستم از او سرقت کنم مقاومت کرد و به ناچار با او درگیر شدم. هنگام درگیری آجری را برداشتم و با آن به سر پیرزن زدم.

حمید درباره دومین جنایتش نیز گفت: زمستان سال 94 به پارکی در منطقه جنت‌آباد رفتم و دختر و پسری را در آلاچیق پارک دیدم. داشتم از آنجا رد می‌شدم که پسر جوان گفت چرا چپ چپ نگاه می‌کنی. من هم به او تذکر دادم اما همین باعث درگیری ما شد. آنقدر عصبی بودم که با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. در این مدت خیلی عذاب وجدان داشتم و حتی بارها تصمیم گرفتم که خودم را معرفی کنم اما ترس از اعدام باعث شد تا این کار را انجام ندهم. اما حالا به‌خاطر عذاب وجدان اعتراف کردم.

به‌دنبال اعترافات مرد جوان، بلافاصله تحقیقات برای بررسی اظهارات او صورت گرفت و مشخص شد وی این دو جنایت را مرتکب شده است. حمید به خاطر 31 فقره سرقت کابل برق در دادگاه اراک محاکمه شد. قضات دادگاه به مرد جوان به ازای هر سرقت 5 سال زندان دادند و در جمع 155 سال حبس برای او در نظر گرفتند.

محاکمه در پایتخت

از آنجایی که متهم، قتل‌ها را در تهران مرتکب شده بود، پرونده او به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و با توجه به درخواست اولیای دم دو مقتول، حمید به دوبار قصاص محکوم شد.

با صدور حکم و تأیید آن از سوی دیوانعالی کشور، حمید چند روز قبل در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد و پرونده سارقی که دو جنایت مرتکب شده بود بسته شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟