اقدام پلید مرد جوان به بهانه فروش خودرو در تهران

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "علی عزیز خانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ، گفت: 21 دی ماه سال جاری پرونده ای با شکایت یکی از شهروندان توسط دادسرای ناحیه دوم تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هشتم به کارآگاهان گفت: حدود 2 ماه پیش مبلغ 40 میلیون تومان به شخصی به نام نیما 36 ساله که در کار خرید و فروش خودروهای ایرانی بود پرداخت کردم و قراردادی برای خرید خودروی پژو 405 با ایشان نوشتم و قرار شد همان روز خودروی پژو را به من تحویل دهد. پس از تحویل خودرو ساعاتی بعد نیما با من تماس گرفت و اعلام داشت خودرویی که به من داده دارای نقص فنی می باشد و ارزش خرید ندارد و گفت خودرو را به وی پس دهم تا خودروی بهتری برای من پیدا کند. من هم به علت صداقتی که نیما در حرف هایش داشت به وی اعتماد کردم و خودرو را روز بعد به ایشان تحویل دادم و قرار شد تا یک هفته خودروی بهتری برایم پیدا کند.

شاکی در ادامه گفت: دیگر خبری از نیما نشد و موبایلش را جواب نداد متوجه شدم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام .

سرهنگ عزیزخانی افزود: پرونده های مشابه در این زمینه به پایگاه هشتم تشکیل شد که همگی حاکی از آن بود نیما به این شیوه و جلب اعتماد مال بختگان مبالغی بین 20 تا 40 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده و متواری شده است .

وی گفت: با تجمیع پرونده ها و تلاش شبانه روزی کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هشتم سرنخ هایی بدست آمد و مخفیگاه نیما را در غرب تهران شناسایی کردند و با دستور قضائی در یک عملیات نیما در بیست و هفتم بهمن ماه دستگیر و به پایگاه هشتم انتقال یافت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نیما در همان تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد، به کارآگاهان گفت، حدود یک سال پیش با نقشه کلاهبرداری نمایشگاه خودروی خود را جمع کردم و با توجه به شناختی که مشتریان از من داشتند و در قبال پرداخت نیمی از مبلغ ارزش وسیله نقلیه ، خودرو را به آنها تحویل می دادم و ساعاتی بعد با آنها تماس می گرفتم که خودرو مشکل فنی دارد و از آنها می خواستم که خودرو را برگردانند تا خودروی بهتری برایشان جور کنم و پس از برگرداندن خودرو متواری می شدم .

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت : نیما به 40 فقره کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کرده و ارزش ریالی کلاهبرداری بیش از ده میلیارد ریال می باشد.

وی اضافه کرد: برابر دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 10 تهران متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی شاکیان احتمالی برابر قرار قانونی صادره در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟