رفاقت 2 جوان زنجانی رنگ خون گرفت / دسیسه 2 برادر برای قتل و سرقت

به گزارش رکنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز دوشنبه گفت: بامداد پنجشنبه -یکم اسفند ماه- پلیس آگاهی زنجان در برابر معمای قتل یک جوان در منزل مسکونی خود، قرار گرفته و تمامی عوامل اعم از مرجع قضایی، پزشکی قانونی و پلیس به منظور بررسی و تحقیقات، بلافاصله به محل حادثه که در یکی از شهرک های اقماری شهر زنجان قرار داشت، اعزام شدند.

وی اظهار داشت: این جوان زنجانی بر اثر ضربه وارده به ناحیه گردن به قتل رسیده بود و به هم ریختگی منزل نشان می داد که قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت دست به سرقت اموال زده اند.

رحمتی با بیان اینکه صحنه جنایت از جمیع جهات مورد بررسی قرار گرفت و تحقیقات دامنه دار از حلقه دوستان و آشنایان مقتول به منظور شناسایی و دستگیری آنان آغاز شد، افزود: در این تحقیقات مشخص شد که یکی از دوستان مقتول به منظور مصرف مواد مخدر صنعتی (شیشه) وارد منزل شده و پس از مصرف با این فرد درگیر شده و در نهایت با استفاده از سلاح سرد (چاقو) او را از پای در آورده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقتول به تازگی ازدواج کرده بود بنابراین قاتل به همراه برادر خود به تصور وجود زیورآلات، طلاجات و اموال نو و با ارزش، به فکر قتل دوست خود افتاده و پس از ارتکاب جنایت و سرقت اموال منزل، متواری می شوند.

رحمتی ادامه داد: در نهایت کارآگاهان پلیس در عملیاتی غافلگیرانه، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند و قاتل اصلی در بازجویی ها به صراحت جنایت را به گردن گرفت و برادرش نیز که هرچند در قتل دخالت مستقیم نداشت اما به علت معاونت در جرم و نگهداری مواد مخدر در دام ماموران گرفتار و اموال به سرقت رفته نیز کشف و مالخر هم دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: قاتل و برادرش که ۳۶ و ۳۴ ساله هستند با قرار قبلی وارد منزل شده و مصرف مواد مخدر و سرقت انگیزه اصلی آنان در این درگیری منجر به قتل بوده است.

رحمتی یادآور شد: از ابتندای امسال تاکنون ۱۳ فقره قتل در این استان اتفاق افتاده است که در مقایسه با پارسال بیش از ۵۰ درصد کاهش نشان می دهد و تمام قاتلان نیز از سوی پلیس آگاهی زنجان دستگیر و پس از اعتراف به جنایت، تحویل قانون شده اند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟