برخورد با عامل انتشار شایعه شیوع کرونا در کاشمر

به گزارش رکنا، روزهای گذشته هم‌زمان با بالا رفتن آمار ابتلای شهروندان در شهرها و استان‌های مختلف به ویروس کرونا‌، شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر ابتلای یک شهروند کاشمری به این بیماری منتشر شد، موضوعی که واکنش سریع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به دنبال داشت. پیگیری در این زمینه نیز به دستگیری عامل انتشار این شایعه منجر شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به ایسنا گفت: شخصی که در کاشمر شایعه مبتلا شدن فردی به ویروس کرونا را در فضای مجازی منتشر کرده بود از سوی نیروی انتظامی این شهرستان شناسایی شد و برخوردهای قانونی با وی صورت گرفت.

حمید‌‌رضا رحیمی با اشاره به اینکه این موضوع صحت ندارد و صرفا شایعه بوده است ادامه داد: متأسفانه برخی‌ها در سطح جامعه برای ویروس‌کرونا جو کاذب روانی به وجود آورده‎اند.

او بیان کرد: اگر مردم بهداشت فردی را رعایت کنند، به ماسک نیازی ندارند. خود ماسک موجب می‌‌شود عده‌ای یادشان برود ‌دست‎هایشان را بشویند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر اتفاق ویژه‎ای نیفتاده که تا این حد در میان مردم هراس ایجاد شده است. مردم باید آرامش خود را حفظ کنند. ویروس آنفلوانزای فصلی که اکنون در موج دوم آن هستیم از ابتدای سال میلادی جدید 70‌ هزار نفر را در سراسر دنیا کشته اما ویروس کرونا که هم‌زمان با ویروس آنفلوانزا شیوع یافته تاکنون تنها 2000 نفر را در دنیا کشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اگرچه در استان هم مواردی ابتلا به ویروس آنفلوانزا داشته‌ایم و افرادی نیز فوت شده‌اند، اتفاقاتی همانند ویروس کرونا نیفتاد. ویروس آنفاوانزا از ویروس کرونا کشنده‌‌تر است.

رحیمی تصریح کرد: تاکنون نمونه‎های بسیاری از شهروندان مشکوک به ویروس کرونا گرفته شده، اما بیماری این افراد همان آنفلوانزای فصلی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟