مهاجم اسلام هراس و قاتل متروی پورتلند محکوم شد

به گزارش رکنا، یک مرد که متهم به قتل ۲ نفر در متروی پورتلند در ایالت اورگان آمریکا بود که قصد داشتند مانع برخوردهای نژادپرستانه وی علیه زنان مسلمان شوند، در دادگاه مقصر شناخته شد.

در ماه می ۲۰۱۷ این مرد در یک قطار مسافرتی در پورتلند، دو نفر را با ضربات چاقو به قتل رساند. این دو نفر قصد داشتند جلوی حمله او به زنان مسلمان سیاه پوست را بگیرند.

جرمی کریستیان ، ۳۷ ساله ، در ۱۲ پرونده علیه وی ، از جمله به دو اتهام قتل درجه یک که منجر به مرگ تالیسین نامکای مکه و ریکی بست، شده بود مقصر شناخته شد.

وی همچنین به جرم تلاش برای قتل با چاقوی میکا فلتچر و همچنین آزار و اذیت و تهدید به مرگ، رفتارهای نژادپرستانه و پرتاب بطری به سمت یک زن سیاه پوست در قطار در روز قبل از حمله مهلک محکوم شد.

اعلام حکم قرار است در تاریخ بعدی دادگاه صورت بگیرد. گفتنی است در ۲۶ ی ۲۰۱۷ این مرد در یک قطار شروع به فریاد های نژادپرستانه علیه دو زن سیاه پوست می کند و یکی از آنان سومالیایی تبار بوده و روسری به سر داشته است. به گفته شاهدان او فریادهایی چون «مسلمانان باید بمیرند» ، «به عربستانا برگردید!» و «خودتان را بکشید!» سر می داده است. دو مسافر که سعی داشته اند از این دو زن حمایت کنند هدف حمله وحشیانه قرار گرفته و در اثر ضربات چاقو در ناحیه گردن از سوی متهم جان باخته اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟