به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعات آغاز رای‌گیری از سه حوزه انتخابی بازدید داشته و از هئیت نظارت سرکشی کرده و اکنون نیز برای بازدید از ستاد انتخابات در استانداری حضور پیدا کردیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: استقبال مردم خوب و قابل توجه بود، معمولا در هر انتخابی عرصه حضور گسترده‌تر می‌شود و انتظار حضور باشکوه‌تر مردم را در ساعات پایانی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: مجلس در راس امور است اگر خواستار قوانین کارآمد و سلامت اداری هستیم باید نمایندگان اصلح را راهی مجلس کنیم.

قدرتی بیان کرد: مردم بر اساس یافته‌های خود به فرد اصلح رای دهند تا نمایندگان اصلح و موثر در جریان قانون گذاری وارد مجلس شوند.

وی خاطرنشان کرد: صبح امروز تخلفاتی داشتیم که حدود ۲۰ نفر بازداشت شدند، همچنین یک مدیر بازداشت شده است.

این مسئول بیان کرد: صبح گزارشاتی به دست ما رسید که از شهرستان‌های اطراف اتوبوس‌هایی به مقصد قزوین در حرکت بودند که این اتوبوس‌ها بعد از کرج توقیف شده و مسافران بازگردانده شدند و از ورود آن‌ها به استان جلوگیری کردیم.

وی مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، رقابت و امنیت را چهار رکن انتخابات برشمرد و گفت: مشارکت حداکثری باید با هر نگاه سیاسی باشد چون همه فرزند ایران زمین هستند و ملی‌گرا، اصلاح‌طلب، اصولگرا، زبان و قومیت معنا ندارد و مردم با هر زبانی پای صندوق رای حاضر شدند چون عزت‌ملی و سربلندی کشور به هیچ جناحی ربط ندارد.

قدرتی در خصوص سلامت انتخابات تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر در عرصه انتخابات فعال هستند و خدمت می‌کنند. دستگاه قضایی از صبح مشغول فعالیت بوده و قضات حضور داشته و پرونده‌ها را پیگیری کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به سومین رکن انتخابات و رقابت گفت: برخی از کاندیداها به وسیله پیامک‌ و فضای مجازی برای کسب آرا مردم را دعوت می‌کنند. دستگاه قضایی بدون جانب‌داری شکایات را بررسی کرده و صحت شکایاتی که مسجل شدند تذکر داده شد.

وی با اشاره به اینکه چهارمین رکن امنیت است، عنوان کرد: حتی در حوزه‌های حساس بر اساس مشاهدات کمترین برخورد و درگیری را در استان شاهد بودیم.

قدرتی بیان کرد: مردم با حضور حداکثری به وظیفه عقلی، شرعی و سیاسی خود عمل کرده و می‌کنند.

وی در خصوص بازداشت دو خبرنگار در استان قزوین گفت: این خبرنگاران که صبح امروز احضار شدند، در فضای مجازی علیه یکی از کاندیداها فعالیت داشتند و شاکی خصوصی دارند و پرونده آنان در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به تبلیغات و ادعای خرید و فروش رای بوده است، گفت: ۹۸ درصد شکایات صحت نداشته است، شکایاتی در خصوص خرید و فروش رای دریافت کردیم وطی بررسی‌های انجام شده این گزارشات صحت نداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟