به گزارش رکنا، در شرایط تحریم‌های بین اللملی و پیدا کردن راهی برای توسعه اقتصادی، دولت آمریکا یکی از شهروندان ایرانی را که قصد دور زدن تحریم‌ها را داشت دستگیر کرد، اما دولت ایران توانست او را با یکی از زندانیان آلمانی مقیم ایران معاوضه کند و البته صحبت‌هایی درباره بازداشت دو تبعه کشور فرانسه هم مطرح شد که سخنگوی دستگاه قضا نسبت به آن واکنش نشان داد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود درباره بازداشت یک شهروند ایرانی به جرم دور زدن تحریم‌ها گفت: متاسفانه برای یک ایرانی از سوی آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌ها پرونده تشکیل شد و از آنجا که وی در آلمان اقامت داشت، او را بازداشت کردند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: آمریکا سعی داشت که این فرد را از آلمان به آمریکا انتقال دهد، اما توانستیم او را با یک زندانی آلمانی در ایران، معاوضه کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل فردی از اتباع آلمان به اتهام تصویربرداری از اماکن نظامی کشور بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده بود.

وی افزود: ما شرط کردیم این فرد تبعه آلمان با شهروند ایرانی در آلمان مبادله شود و روز شنبه تبعه ایرانی به کشور بازگشت و تبعه آلمانی نیز دوشنبه به آلمان فرستاده شد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در مورد ادعای فرانسه مبنی بر بازداشت دو تبعه این کشور باید بگویم که تنها یک نفر آن‌ها تبعه فرانسه است و دیگری فردی ایرانی و دارای تابعیت فرانسه است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسیم و از نظر ما فرد دوم ایرانی است.

وی افزود: اجازه مداخله دیگران در امور قضایی خود نمی‌دهیم. برای این دو فرد کیفرخواست صادر شده و ۱۳ اسفند ماه دادگاه با حضور وکلا برگزار می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟