به گزارش رکنا، رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با راه‌اندازی کانال تلگرامی به انتشار مطالب خلاف واقع علیه مسوولان استانی در فضای مجازی اقدام می‌کرد، به وسیله کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگاه قضایی تحویل شد.

سرهنگ حسین صادقی اظهار داشت: تیم رصد و پایش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هوشیاری کامل و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، کانالی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کرد که با انتشار مطالبی خلاف واقع، سعی در تخریب مسوولان استان داشت، با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام‌قضائی، پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا سمنان با بررسی کانال تلگرامی پی بردند کانال مربوطه ۸۰۰ عضو و یک ادمین اصلی داشت که مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز و خلاف واقع علیه برخی مسوولان استانی می‌ کرد.

صادقی یادآور شد: همزمان با بررسی و تحلیل اطلاعاتی کانال مربوطه توسط کارشناسان این پلیس، گزارش‌هایی از سایر ادارات دولتی مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع توسط کانال مذکور به این پلیس ، باعث حساسیت بیشتر موضوع شد.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیرکانال را شناسایی و در نهایت طی یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری دستگیر و به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد .

وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده با توجه به شواهد و مدارک موجود ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود ،در خصوص مطالب منتشره در کانال اظهار داشت، شخصا اقدام به انتشار مطالب کرده است.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد و تیم رصد و پایش پلیس فتا در تمام طول سال، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به صورت شبانه روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کابران خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟