به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی دانش‌پور رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان در این باره گفت: روز ۱۵ بهمن سال‌جاری کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک تاجر چینی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری و سپس به بیمارستان توحید منتقل شده است و در پایان کلیپ هم خبر اعزام این فرد به تهران داده شده بود. انتشار این کلیپ موجی از نگرانی در میان مردم منطقه به‌وجود آورد و علاوه بر آن موجب سوء‌استفاده کانال‌ها و رسانه‌های معاند و بازنشر گسترده آن از سوی آنها شد. به‌همین خاطر مأموران پلیس فتا شناسایی منتشرکننده این کلیپ را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در نخستین اقدام موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که چنین موضوعی صحت ندارد. پس از آن کارشناسان پلیس فتا با تلاش و پیگیری در کمتر از ۲۴ ساعت متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را بازداشت کردند. متهم نیز پس از بازداشت به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام سرگرمی و مزاح با دوستانش اعلام کرد.

این متهم ۴۳ ساله اهل کردستان پس از بازداشت عنوان کرد: این کلیپ را به قصد شوخی تهیه و در یکی از گروه‌های دوستانه منتشر کردم، البته عده‌ای پایان این کلیپ را که نشان می‌داد مزاحی دوستانه است، حذف کردند. اصلاً تصور نمی‌کردم این کلیپ اینگونه گسترده در فضای مجازی پخش شود البته امیدوارم مردم با شنیدن سخنان مسئولان مربوطه نگرانی‌هایشان در خصوص عدم وجود ویروس کرونا در استان کردستان رفع شده و پی به این قضیه برده باشند که هدفم فقط شوخی بود.

این فرد هم‌اکنون در اختیار پلیس فتا قرار دارد و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟