به گزارش رکنا، اوایل بهمن امسال کارکنان دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق واقع در خیابان شریعتی تهران به محض ورود به دفتر با بوی شدید گاز مواجه شدند که در بررسی ها مشخص شد منشأ گاز از آبدارخانه است که به سرعت شیراصلی گاز بسته شد.

کارکنان در ادامه پی بردند درهای ورودی طبقه اول و سوم باز است و به محض ورود به طبقات با گاوصندوق‌های خالی مواجه شدند که همین سناریوی سرقت کافی بود تا تیمی از ماموران پلیس برای تحقیقات وارد عمل شدند.

ماموران اداره 17 پلیس آگاهی تهران در تحقیقات ابتدایی اطلاع پیدا کردند که افراد ناشناسی شب قبل وارد دفتر شده و با در اختیار داشتن کلیدهای در و گاوصندوق به راحتی وارد طبقات شدند که از طبقه اول 21 هزار دلار و نیم کیلو طلا و پول و از طبقه سوم دلار و طلا به سرقت برده اند.

کارآگاهان در این مرحله از بازبینی دوربین های مداربسته پی بردند که ساعت 2 بامداد مردی با پوشاندن سر و صورتش وارد ساختمان شده و بعد از 2 ساعت با 2 ساک دستی از ساختمان خارج شده است.

تجسس های فنی نشان از آن داشت که عامل این سرقت با بازکردن شیر گاز ساختمان قصد به آتش زدن آن جا را داشته تا سرنخی از خود به جا نگذارد و با توجه به این که هیچ تخریبی در قفل درها و گاوصندوق وجود نداشت فرضیه سرقت از سوی یک آشنا پیش روی کارآگاهان قرار گرفت.

تحقیقات فنی روی دو تن از کارمندان دفترمجلس اعلای اسلامی عراق متمرکز شد و این دو کارمند جوان پس از دستگیری اصرار بر بی گناهی داشتند تا این که یکی از آن ها که به تازگی ازدواج کرده است به سرقت میلیونی اعتراف کرد.

اعترافات سارق تازه داماد

امین 27 ساله که به تازگی ازدواج کرده است در اعترافاتش گفت: هفت ماه قبل در این اداره مشغول به کار شدم و چون بدهکاری زیادی داشتم تصمیم به سرقت گرفتم.

وی افزود: همه طلاهای سرقتی را با طلاهای دیگر تعویض کردم و بخشی از آن را به عنوان هدیه به همسرم دادم و بقیه آن را قرار بود روز ولنتاین به همسرم بدهم که دستگیر شدم.

پسر جوان ادامه داد: یک خودروی پراید داشتم که با فروختن آن و بخشی از دلارها اقدام به خرید یک پژو 207 کردم و با 70 میلیون تومان آن یک خانه رهن کردم.

امین گفت: همسرم از ماجرای سرقت بی اطلاع است و وقتی درباره دلارهایی که دستم دیده بود سوال کرد گفتم که مراجعه کنندگان به دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران، خارجی هستند و با دلار کار می کنند که به من هم دلار می دهند و بقیه پول ها و دلارها را نیز قصد داشتم برای پرداخت و تسویه وام های بانکی ام بپردازم.

بنا بر این گزارش، این جوان پس از اعترافات در اختیار ماموران قرار گرفت و دومین مظنون پرونده نیز که با توجه به دلایل و مدارک پلیسی بی گناهی اش ثابت شده بود آزاد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟