بازداشت ادمین های کانال های شیطانی تلگرام در زنجان

به گزارش رکنا، رییس پلیس فتا استان زنجان گفت: اعضای باند فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) از سوی پلیس فتای این استان دستگیر شدند.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو روز شنبه به پولشویی اعضای این باند از طریق خرید ارز دیجیتال اشاره کرد و افزود: این افراد دستگیر شده با راه اندازی درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان و در نهایت خرید ارز دیجیتال می‌کردند.

وی اظهار داشت: با رصدهای صورت گرفته بر روی گروه‌های تلگرامی فعال در زمینه فیشینگ، مشخص شد اعضای یک باند در داخل و خارج کشور به صورت حرفه‌ای در زمینه راه‌اندازی درگاه‌های فیشینگ و سرقت اطلاعات و رمز کار ت بانکی شهروندان فعالیت مجرمانه می‌کنند.

آدینه لو افزود: این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت‌های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان و شناسایی صرافی‌های متخلف، تهیه مدارک هویتی و ... با راه اندازی ربات‌های مختلف و ارسال پیامک‌های انبوه حاوی لینک درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می‌کنند.

وی تصریح کرد: با اقدامات فنی صورت گرفته ادمین های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف شناسایی شدند و بر اساس تحقیقات گسترده که صورت گرفت مشخص شد تعدادی از متهمان دستگیر شده جزو سرشاخه های اصلی طراحی و انتشار ربات و لینک های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به ارزهای دیجیتال و خرید زمین و خودرو می کردند.

آدینه‌لو اظهار داشت: طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و تبدیل به ارزهای دیجیتال شده است.

وی با با بیان اینکه متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته بر روی ربات ها و کانال های متهمان اطلاعات قریب ۲۲ هزار کارت بانکی احصا و با همکاری مقامات قضایی و بانک مرکزی در جهت پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی رمزهای دوم غیر فعال و به مالکان آنها اطلاع رسانی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟