دلسوزی عجیب یک سارق افیونی برای تهرانی ها

به گزارش رکنا، دریچه‌های فاضلاب شهر، مدتی است که به سرقت می‌روند. این دریچه‌ها یک میلیون تومان ارزش دارند، اما سارقان آن‌ها زیر ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند و با این کار جان شهروندان را تهدید می‌کنند.

 از دو هفته اخیر، فیلم دوربین مداربسته‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن مردی با خودروی پراید هاچ بک سفید خود، دریچه‌های آب و فاضلاب کوچه‌ها را به سرقت می‌برد.

پیمانکار آب و فاضلاب در این باره می‌گوید: این فرد تنها در یک منطقه ۳۰۰ دریچه را سرقت کرده و شب و روز را از ما و همکاران در سازمان آب گرفته بود، زیرا جایگزینی این دریچه‌ها و ترس از بروز حادثه‌ای لحظه‌ای رهایمان نمی‌کرد.

این پیمانکار ادامه داد: بسیاری از این دریچه در راه مدارس به سرقت رفته اند که هر لحظه امکان سقوط دانش آموزان به چاه‌ها وجود داشت؛ بنابراین سرقت ممکن بود که مرگ شهروندان نیز ختم شود.

سرهنگ علی کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری گفت: سارق، پلاک ماشین خود را دستکاری کرده و با پلاک جعلی به سرقت دست می‌زده است.

وی افزود: در ابتدا خودرویی که پلاکش شبیه خودروی سارق بود، توقیف شد؛ اما در ادامه تحقیقات محرز شد سارق پلاک را تغییر داده و صاحب اصلی پلاک، بیگناه است. سارق همچنین تخلفات رانندگی بسیاری انجام داده بود که باعث جریمه شدن صاحب پلاک اصلی بود. مشکلات این شهروند برطرف شد.

هر دریچه فاضلاب یک میلیون تومان می‌ارزد

نماینده سازمان آبفا ضمن تشکر از کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس، با اشاره به سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب گفت: سالیانه ۲ هزار و ۸۰۰ دریچه از ما به سرقت می‌رود. این دریچه‌ها بسیار گران قیمت هستند و هرکدام از آن‌ها را به مبلغ یک میلیون تومان خریداری می‌کنیم، اما این سارقان، تنها ۵۰ هزار تومان این دریچه‌ها می‌فروشند.

وی افزود: علاوه بر خسارت مالی، سرقت این دریچه‌ها ممکن است باعث سقوط کودکان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابرین پیاده به درون چاه‌ها شده و خسارت جانی نیز ایجاد کند.

این سارق معتاد در پاسخ به این سوال که ممکن بود با سرقت‌های او، جان مردم به خطر بیافتاد؛ گفت: من در طول روز سرقت می‌کردم تا مردم بتوانند ببینند و در چاه‌ها سقوط نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟