مرگ مشکوک زن تهرانی در کلانتری

به گزارش رکنا، خانواده این زن مدعی هستند او از سوی ماموران پلیس 110 مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و مرگ او قتل بوده است.

مامورپلیس دیروز پای میز محاکمه ایستاد و در دادگاه خودش را بی گناه خواند .

مرگ مرموز زن بیمار در کلانتری تهران

رسیدگی به این پرونده از ۲۷ دی سال ۹۲ به دنبال مرگ مشکوک یک زن ۵۷ ساله به نام اعظم در بیمارستانی در شرق تهران آغاز شد .شواهد نشان می‌داد دنده این زن شکسته و سرش به شدت آسیب دیده است.

با مرگ مشکوک اعظم خواهرش شکایتی را مطرح کرد و مدعی شد خواهرش از سوی مأموران پلیس کتک خورده است .

طرح شکایت

با این شکایت تحقیقات در این زمینه آغاز شد .خواهر اعظم در تشریح ماجرا گفت: خواهرم سال‌ها از بیماری روانی رنج می‌برد و حتی یک بار قبلا دست خودکشی زده بود. به همین دلیل من و مادرم تصمیم گرفتیم او را در بیمارستانی بستری کنیم .اما یک روز بعد از بستری کردن خواهرم در بیمارستان روانی او از بیمارستان فرار کرد و مقابل خانه‌مان آمد. اما ما در خانه نبودیم .

وی ادامه داد: همسایه‌ها می‌گفتند اعظم مقابل در خانه آمده و چون کلید خانه را نداشته شروع به داد و فریاد کرده است. به همین دلیل همسایه ها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته اند و مأموران وی را به کلانتری برده اند.

این زن افزود: ما وقتی به کلانتری رفتیم و اعظم را تحویل گرفتیم سر و صورتش خونی بود و حال خوبی نداشت. به همین دلیل او را به بیمارستان منتقل کردیم اما چند ساعت بعد خواهرم فوت شد. احتمالاً مأموران پلیس 110 هنگام انتقال خواهرم به کلانتری وی را کتک زده اند.

به دنبال اظهارات خواهر اعظم مامور پلیس 110 که زن بیمار را به کلانتری منتقل کرده بود بازداشت شد و ادعا کرد وقتی وی را به کلانتری منتقل کرده، سر و صورتش خونی بوده و احتمالاً با همسایه ها درگیر شده است.

با تکمیل تحقیقات پلیسی، مامور پلیس از دست داشتن در قتل اعظم تبرئه شد .اما اولیای دم به این حکم اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .

مامور پلیس در دادگاه

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده مادر و خواهر اعظم برای مامور پلیس 110 حکم قصاص خواستند . مادر اعظم گفت: من شک ندارم مأمور پلیس ۱۱۰ دختر بیمارم را کتک زده و او را کشته است. من برای او قصاص می خواهم.

سپس مامور پلیس که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : وقتی همسایه ها با ۱۱۰ تماس گرفتند، من به همراه یک مأمور دیگر مقابل خانه آن ها در نارمک رفتم. زن میان سال سر و صورتش خونی بود که سوار ماشین پلیس شد. او با همسایه ها درگیر شده بود و همسایه‌ها او را کتک زده بودند و همین ماجرا موجب مرگ او شد. من هیچ نقشی در مرگ وی نداشتم.

سپس وی شاهدی را به دادگاه معرفی کرد.

شاهد جوان نیز وقتی روبه روی قضات ایستاد حرف‌های مامور پلیس را تایید کرد و گفت: همسایه‌ها زن میان سال را کتک زده و موجب مرگ او شده بودند .مامور پلیس هیچ ضربه ای به او نزد که موجب شکستن دنده هایش شود.

بنابه این گزارش، با پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟