این 3 باند  مشهد را به هم ریختند!

به گزارش رکنا،  مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد طی 31 ساعت گذشته عملیاتی سه گانه را به اجرا گذاشتند که جزئیات این عملیات را سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد تشریح کرد.

پرده اول

از رفتار راننده پراید مشخص بود که کاسه ای زیر نیم کاسه دارد. مقابل مردی جوان ایستاد و سرنشین جلویی از خودرو پیاده شد و با او درگیر شد. مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد که دورادور نظاره گر این صحنه بودند با دیدن درگیری سرنشینان پراید بلافاصله وارد عمل شدند و پا به صحنه این درگیری گذاشتند.

راننده و دیگر سرنشین پراید اما با دیدن مجریان قانون دمشان را روی کولشان گذاشته و به سرعت از محل گریختند. ولی از جایی که مأموران از پیش، دست آن ها را خوانده بودند، راه را بر آن ها سد کردند و مانع از فرارشان شدند.

در این میان یکی از متهمان از چنگ مجریان قانون گریخت و دیگر همدستش که راننده پراید سفید رنگ بود به دام افتاد. مرد جوانی که مورد ضرب و شتم دو متهم قرار گرفته بود در اظهارات اولیه خود مدعی شد که سرنشین متواری پراید قصد سرقت گوشی تلفن همراه او را داشته است.

مأموران با کسب این سرنخ و بررسی دقیق اظهارات شاکی دریافتند که متهم به دام افتاده از سارقانی که از مدتی قبل طرح دستگیری او و همدستانش در دستور کار دایره تجسس کلانتری قرار داشته است.

متهم به کلانتری شهید هاشمی نژاد منتقل شد و تحت بازجویی افسر تحقیق این پرونده قرار گرفت. او مدعی بود که اشتباهی دستگیر شده و تاکنون مرتکب هیچ گونه جرمی نشده است. همه چیز طبق نقشه مرد مجرم پیش می رفت تا اینکه استعلام پلاک خودروی توقیف شده اعلام و مشخص شد که این پراید سفید رنگ به تازگی سرقت شده است.

با اعلام موضوع به مالک پراید این فرد به کلانتری شهید هاشمی نژاد مراجعه کرد و با شناسایی فرد دستگیر شده بیان کرد که او و همدستش چندی پیش به او حمله کرده و پس از کتک کاری، دست و پایش را به وسیله طناب بسته و خودرواش را سرقت کرده اند.

متهم که دیگر چیزی برای کتمان نداشت لب به بیان حقیقت گشود و اعتراف کرد به همراه دوست فراری اش تاکنون مرتکب 20 فقره سرقت شده اند. با برملا شدن واقعیت این ماجرا متهم پس از تشکیل پرونده اولیه برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و پیگیری های پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم فراری این پرونده ادامه دارد.

پرده دوم

قمه در دست مرد جوان می رقصید و هر آن احتمال داشت بر روی قسمتی از اندامش فرود آید و وارد بدنش شود. یک لحظه مرگ را در مقابل چشمش دید و از ته دل آرزو کرد زنده بماند. یک گروه بودند و مدام به پسر جوان فحاشی می کردند. مرد قمه کش هم برای اینکه ته دل پسرک را خالی کند با دسته چندین بار به سر او ضربه زد.

نه خودرویی می آمد و نه خودرویی می رفت و انگار گرد مرگ در خیابان سرد زمستان زده ریخته بودند. گروه چهار نفره سارقان که همگی از یک پراید پیاده شده بودند مدام پسرک را تهدید می کردند و از او می خواستند صدایش درنیاید و پسر جوان هم از ترس جانش چیزی نمی گفت.

زمانی نگذشته بود که نور قرمز رنگ چراغ گردان یک خودروی پلیس خیابان خلوت شهید مطهری را روشن کرد. متهمان با دیدن این صحنه بلافاصله سوار بر خودروشان شدند و به سرعت از محل گریختند اما خوشبختانه مأموران لحظه سرقت خشن آن ها را دیده و دستشان را خوانده بودند.

در یک چشم برهم زدن تعقیب و گریز میان خودروی تیم گشتی کلانتری شهید هاشمی نژاد و متهمان آغاز شد و به خیابان های دیگر کشانده شد. مأموران که می دیدند راننده قصد توقف ندارد با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به قبضه اسلحه خود برده و ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند. راننده با وجود شنیدن صدای تیرهای هوایی همچنان به فرار خود ادامه می داد که مأموران به سمت چرخ های پراید تحت تعقیب خود نشانه روی و شروع به تیراندازی کردند.

گلوله ها یکی پس از دیگری به هدف خوردند و در نهایت سواری پراید دچار نقص فنی شد و در کنار خیابان از حرکت ایستاد. متهان همچنان بر طبل فرار می کوبیدند و قصد داشتند به سرعت از دید مأموران مخفی شوند اما ضابطان قضایی به همراه تیم پشتیبان خود متهمان را زمین گیر و به فرار آن ها پایان دادند.

4 متهم دستگیر شده در این عملیات مسلحانه به کلانتری منتقل و تحت انجام تحقیقات پلیسی قرار گرفتند. در ادامه بررسی های این پرونده مأموران در بازرسی از خودروی توقیف شده آن ها تعدادی قمه، چاقو و اسپری فلفل را کشف کردند. متهمان به دام افتاده که دارای سوابق متعدد کیفری هستند برای شناسایی تعداد جرائمشان به مقام قضایی معرفی شدند.

پرده آخر

زن جوان تا چشمش به تیم موتوری کلانتری هاشمی نژاد افتاد جلو رفت و از آن ها خواست تا کمکش کنند. او در اظهاراتش گفت مشغول صحبت با تلفن همراهش بوده است که ناگهان دو جوان موتور سوار گوشی تلفن همراه او را چنگ زده و متواری شده اند.

شاکی اعلام کرد که موتورسیکلت سارقان آبی رنگ بوده و توانسته است چهره سرنشین عقبی را ببیند. از همین رو این زن جوان به کلانتری هاشمی نژاد منتقل و با بیان مشاهداتش چهره فرضی یکی از متهمان ترسیم شد.

تحقیقات پرونده در این باره آغاز شد و مأموران طی گشت هایی هدف دار به پایش حوزه استحفاظی خود پرداختند تا اینکه متهم چهره زنی شده در یکی از خیابان های اطراف کلانتری مشاهده شد.

او که به همراه همدستش سوار بر همان موتور سیکلت آبی رنگ بود، در حال پرسه زنی در خیابان انتظار طعمه ای را می کشید تا نقشه شوم خود را عملی سازد که در این لحظه مجریان قانون وارد شدند و راه را بر او و هم دستش بستند.

متهمان اما با مشاهده تیم گشتی پلیس پا به فرار گذاشتند و هرکدام به سویی فرار کردند که در این لحظه مأموران موفق به دستگیری متهم اصلی این پرونده شدند. این مرد جوان که سابقه کیفری نیز در پرونده اش دارد در جلسه بازجویی پلیس به 10 فقره سرقت در چند ساعت گذشته اعتراف کرد و همدست فراری اش را هم لو داد.

تحقیقات برای دستگیری متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟