مسافران و راننده های تاکسی اینترنتی طعمه گوشی قاپان حرفه ای

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "خیراله دولت خواه " رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 9 مهرماه سال جاری مرد جوانی در تماس با پلیس از وقوع سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمتش توسط 2 موتورسوار جوان در محدوده خیابان اکباتان به کلانتری 135 آزادی اعلام شکایت کرد.

وی عنوان داشت: پرونده با موضوع گوشی قاپی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه پنجم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای درخواست خودرو تاکسی اینترنتی با گوشی هوشمندم در کنار خیابان اکباتان مشغول کار بودم که در یک آن گوشی گران قیمتم به ارزش 6 میلیون تومان توسط 2 موتورسوار جوان سرقت شد.

دولت خواه افزود: کارآگاهان در گام اول تحقیقات با مراجعه به محل سرقت و بررسی های میدانی، چهره دو نفر سارق جوان حدوداً 25 ساله که با یک دستگاه موتورسیکلت گوشی مال باخته را سرقت کرده بودند، شناسایی کردند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه مخفیگاه یکی از متهمان به نام " ایرج 23 ساله " در شهرستان رباط کریم شناسایی شد، ابراز داشت: با هماهنگی قضائی متهم روز 5 دی ماه در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به دنبال آن همدست وی به نام "رامین20 ساله" در همان محدوده دستگیر و هر دو متهم به پایگاه پنجم انتقال یافتند.

دولتخواه گفت، هر دو سارق اظهار داشتند حدود 6 ماه است در محدوده های میدان آزادی، خیابان آزادی، شهرک اکباتان و بزرگراه آیت الله سعیدی پرسه زنی می کردیم و افرادی را که در کنار خیابان ایستاده و مشغول کار با تلفن همراهشان هستند و یا رانندگان تاکسی های اینترنتی که منتظر مسافرشان بودند را شناسایی و در یک لحظه از غفلت آنها سوءاستفاده و گوشی همراهشان را سرقت می کردیم و به سرعت از محل دور می شدیم و گوشی های سرقتی را به افراد عبوری در محدوده مولوی به قیمت نازلی می فروختیم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به جرم خود، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه پنجم تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 530126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟