دسیسه برای صرافی‌های آنلاین با شگردی عجیب/ پلیس تهران فاش کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم با دسترسی غیرمجاز به سایت‌های صرافی آنلاین، اقدام به کلاهبرداری از حساب‌های مشتریان کرده است.

 سرهنگ تورج کاظمی از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری در سایت‌های صرافی آنلاین خبر داد و گفت: متهم با دسترسی غیرمجاز به سایت‌های صرافی آنلاین، اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد.

وی افزود: مردی ۳۳ ساله با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) با مراجعه به پلیس، اظهار داشت: از یک سایت رسمی ارز دیجیتالی به مبلغ ۳۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال خریداری و پس از گذشت چند ماه که قصد فروش آن را داشتم، متوجه شدم چند ساعت بعد از خرید من از سایت، در یک فاصله زمانی کوتاه، فردی در همین سایت ارزهای خریداری شده را فروخته و وجه آن را به حساب خودش واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: شاکی ادامه داد این در حالی است که اینجانب با نامبرده هیچ گونه مراوده مالی ندارم و فقط چندین بار به دفاتر و شرکت‌های بنده رفت و آمد کرده و حتی دسترسی به نوت بوک داخل شرکت داشته و بعد از چندین بار تماس با وی، شماره‌ام را دیگر جوابگو نبوده است.

این مقام انتظامی گفت: بر این اساس، تیمی از افسران پلیس تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز و موضوع با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای هماهنگ و با مستندسازی از اقدامات مجرمانه متهم، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم ۲۶ ساله شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد با دسترسی غیرمجاز به سایت‌های صرافی آنلاین اقدام به برداشت دلارها کرده و پس از تبدیل آن به ریال، وجوه حاصله را به حساب خودش واریز می‌کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 530125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟