دستگیری 2 برادر موبایل قاپ در میدان هرندی

به گزارش رکنا، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ،از دستگیری2 گوشی قاپ حرفه ای سابقه داربا بیش از 100 فقره سرقت اعتراف خبر داد .

 سرهنگ کارآگاه "حمدالله علیزاده" در تشریح خبر گفت :برابر گزارش دریافتی از شهروندان و انجام چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه توسط سارقان جوان موتورسوار از کلانتری های تابعه ، دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت قاپ زنی پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محل های سرقت متوجه شدند سارقان به صورت تیم دو نفر با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا در ساعاتی از روز اقدام به سرقت تلفن همراه گران قیمت شهروندان می کنند.

سرهنگ علیزاده اذعان داشت : کارآگاهان با بررسی سوابق مجرمین حرفه ای سابقه دار و با بهره گیری از روش های علمی کشف جرم، موفق به شناسایی یکی از سارقان بنام " جمشید27 ساله " که از سارقین سابقه دار سرقت به شیوه قاپ زنی بوده می شوند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه جمشید در حوالی میدان هرندی شدند، افزود: متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر وتعداد 5 دستگاه تلفن همراه مسروقه نیزاز وی کشف شد.

رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته از سارق، لب به اعتراف گشوده و به 100 فقره سرقت موبایل قاپی با همدستی برادرش به نام مجتبی 24 ساله به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد افزود: بدنبال اظهارات جمشید کارآگاهان ، برادر جمشید دستگیر و به پایگاه هفتم انتقال داده شد که در تحقیقات اولیه به همدستی با برادرش در سرقت ها اعتراف کرد.

سرهنگ علیزاده با اشاره به اینکه جمشید در اعترافات خود اعلام داشته که در حدود 4 ماه قبل پس از آزادی از زندان با کمک برادرم اقدام به تشکیل باند سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمت از شهروندان در محدوده های مرکزی تهران نموده و پس از سرقت،گوشی های تلفن همراه را به فردی بنام کامران 27 ساله به قیمت پانصد هزارتومان تا یک میلیون تومان می فروختیم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می کردیم، گفت: به دنبال اظهارات سارقان مخفیگاه خریدار اموال مسروقه را در محدوده میدان هرندی شناسایی و در تاریخ یک دی ماهوی را دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل نمکه در تحقیقات مقدماتی کامران صراحتا به خرید اموال مسروقه از سارقان اعتراف و افزود گوشی های مسروقه را برای استفاده ، اوراق و به افراد تعمیرکار می فروختم.

سرهنگ کارآگاه علیزاده در پایان گفت :با توجه به اظهارات صریح متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟