برخورد جدی با  مدیرانی که نظارت را جدی نمی گیرند

به گزارش رکنا ، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای اداری شهرستان مراوه تپه با بیان این که یکی از تکالیف ما به عنوان مسئول، نظارت است گفت: اگر مدیران ما نظارت داشته باشند نوبت به دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نمی‌رسد.

هاشمیان ادامه داد: قبلا فقط کسی که عمل مجرمانه انجام می‌داد برخورد می‌کردیم، اما با دستور رئیس قوه قضاییه با کسانی که با کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظات سبب وقوع جرم می‌شوند هم پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

او افزود: پرونده تعدادی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محاکم استان در حال رسیدگی است که مهم‌ترین علت وقوع این جرایم، نادیده گرفتن سه اصل پیش بینی، پیشگیری و نظارت از سوی مدیران این دستگاه هاست.

هاشمیان گفت: دادستان مرکز استان برای مدیران این کارکنان که در نظارت خوب عمل نکردند پرونده تشکیل داد و تعدادی از آنان هفته‌های اخیر احضار شده اند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: این که به هر دستگاهی مراجعه و بررسی کنیم چند نفری باید بازداشت شوند، نشان از کمرنگی نظارت و پیشگیری در دستگاه هاست.

هادی هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حمایت از سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: امنیت که مهم‌ترین مولفه سرمایه گذاریست در استان وجود دارد و مسئولان باید تلاش کنند مسیر تولید و سرمایه گذاری در استان را هموار کنند.

هاشمیان گفت: در دستگاه قضایی استان هم تلاش خود را حمایت قضایی از سرمایه گذاران به کار گرفته ایم و در بازدید‌های میدانی مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و برای رفع آن تلاش می‌کنیم که خوشبختانه از پارسال ۲۷ واحد تولیدی، دوباره رونق گرفتند و ۶۰۰ کارگر مشغول به کار شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت: همه باید برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان تلاش کنیم.

هادی هاشمیان افزود: اگر کاندیدا‌ها دو اصل معرفی صادقانه خود به مردم و خودداری از تخریب سایر کاندیدا‌ها را رعایت کنند انتخابات سالم و پرشوری خواهیم داشت.

هاشمیان، با بیان این که تخریب جرم است و دستگاه قضایی هم برخورد می‌کند گفت: با کسانی که برای رسیدن به کرسی مجلس، دستاورد‌های چهل ساله انقلاب را تخریب می‌کنند، بدون اغماض برخورد می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟