دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در کیش

به گزارش رکنا، سرهنگ علی اصغر جمالی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه افرادی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه از طریق آگهی سایت دیوار اقدام به رهن واحد مسکونی کرده و اکنون فرد دیگری مدعی است که مالک این واحدمی باشد، پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از مال باختگان مشخص شد که آنان به منظور رهن و اجاره منزل در دام گروهی افتاده اند که با تملق و چرب زبانی در پوشش اجاره و رهن خانه به قیمت پایین تر از قیمت منطقه اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان کرده اند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان این که مشاوران املاک در جزیره کیش دارای شناسنامه و کارت فعالیت اقتصادی هستند، اظهار داشت: شاکی در اظهاراتش عنوان داشته در زمان عقد قرارداد فردی که خود را مالک معرفی کرده بود، سند رسمی مالکیت ثبت اسناد و املاک را به رویت وی رسانده و به بهانه اینکه کمیسیون املاک ندهند قرارداد را در همان منزل منعقد کرده اند و فردی با ارائه فرم قرارداد و مهر های مربوط به مشاوران املاک آن را تایید کرده است.

فرمانده پلیس کیش اضافه کرد: پس از شناسایی محل حضور متهمان و با اطلاع از اینکه این گروه در حال طرح ریزی برای فریب افراد دیگری بودند، طی دستور قضائی و عملیاتی ضربتی در یک اقدام غافلگیرانه متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

ارشد ترین مقام انتظامی در کیش بیان داشت: در بررسی محل حضور متهمان، کلیه اسناد، قراردادها و مهرهای جعلی املاک کشف و ضبط شده و آنها در بازجویی های پلیسی به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی افزود: ارزش رهن واقعی واحدهای مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده که متهمان با شناسایی منازلی که مالکان آنها به مدت طولانی در جزیره حضور نداشتند و یا به صورت شبانه به مسافران اجاره داده شده را به مدت محدود اجاره و اقدام به جعل اسناد منازل کرده و خود را تحت عنوان مالک به مستاجران معرفی می کردند، تاکنون متهمان با این شیوه از ۱۰ نفر به مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

به گزارش سایت پلیس،‌ فرمانده انتظامی ویژه کیش به شهروندان توصیه کرد: از رهن و اجاره ملک به صورت قولنامه ای اجتناب کرده و معاملات خود را در بنگاه یا دفاتر اسنادی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند به ثبت برسانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟