اتفاق شوم جوان اسپانیایی وسط خیابان فردوسی / پلیس تهران فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه داود فرد گفت: ساعت 15:45 هجدهم مهرماه امسال تبعه جوانی از کشور اسپانیا با تماس با مرکز فوریت های پلیسی، از سرقت کیف دستی اش توسط یک سارق موتور سوار اعلام شکایت کرد و ماموران کلانتری 109 بهارستان به نشانی اعلامی اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده ای با موضوع سرقت کیف قاپی از تبعه خارجی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران به اداره هجدهم مبارزه با سرقت کیف قاپی ارجاع شد.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: در خیابان فردوسی در حال تردد بودم. ناگهان یک موتور سوار کیف دستی ام را که حاوی گوشی تلفن همراه هوشمند، مدارک هویتی و وجه نقد بود سرقت و به سرعت متواری شد.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با بررسی های سیستمی متوجه شدند 6 فقره وقوع سرقت مشابه به همین شیوه در سیستم ثبت شده است و با تجمیع پرونده ها دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی بیان داشت: کارآگاهان در گام بعدی به محل های سرقت مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی چهره سارق شدند و در پایش های اطلاعاتی و بررسی بانک اطلاعات مجرمان حرفه ای، موفق شدند هویت این فرد را شناسایی کنند.

این مقام پلیسی عنوان کرد: با شناسایی مخفگیاه متهم در محدوده شهر پرند، کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی متهم را در دهم آذر ماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی اموالی از قبیل: گوشی ، تبلت، کیف و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از مال باختگان اتباع خارجی کشف کردند.

این مقام انتظامی پایتخت گفت: سارق با اعتراف به سرقت کیف قاپی از اتباع خارجی، اظهار کرد: پس از اینکه در مهرماه سال گذشته از زندان آزاد شدم دوباره شروع به سرقت کیف قاپی کردم و در این رابطه موتورسیکلت ان اس قرمز رنگ یکی از دوستانم بنام مهران را گرفتم.

اینن مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ادامه داد: تمامی سوژه های سرقت را در محدوده اصلی شهر ( میدان امام خمینی- خیابان فردوسی و ویلا و هتل ها) انتخاب می کردم و در یک لحظه کیف دستی آنان را سرقت و اموال را در خیابان مولوی به افراد رهگذر به قیمت ناچیز فروخته و پول حاصله را صرف زندگی و اعتیاد خود می کردم.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم تاکنون به 20 فقره کیف قاپی اعتراف و متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟