راز انفجار مرگبار سراتو در سینه داماد کینه‌جو / بمبگذاری در گلستان +تصاویر

به گزارش رکنا، تیرماه امسال انفجار یک خودروی سراتوی سفید در خیابان گلشهر شهرستان گرگان مردم این منطقه را شوکه کرد. وقتی آتش‌نشانان و نیروهای امدادی به محل حادثه رسیدند و آتش را خاموش کردند، پیکر غرق خون 3نفر از سرنشینان خودرو را که مجروح شده بودند بیرون کشیدند و به بیمارستان منتقل کردند. آنها سعید روحی‌نژاد، یکی از طلافروشان معروف گرگانی، پدرش و کارگرشان بودند و شدت جراحات یکی از آنها، یعنی سعید که راننده خودرو بود، بیشتر از بقیه بود و همین باعث شد که وی روی تخت بیمارستان جانش را از دست بدهد اما 2نفر دیگر با تلاش پزشکان زنده ماندند و از خطر مرگ نجات یافتند.

انفجار عمدی

در شرایطی که مجروحان این حادثه در بیمارستان بودند، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان با حضور در محل حادثه به تحقیق درباره علت انفجار پرداختند. چرا که کارشناسان آتش‌نشانی می‌گفتند حادثه عمدی بوده و ظاهرا مواد منفجره در داخل این خودرو جاسازی شده‌بود.

در بررسی‌های تخصصی معلوم شد که مواد منفجره درست زیر صندلی راننده جاسازی شده بود و بقایای این مواد که در محل انفجار باقی مانده بود برای آزمایش‌های تخصصی به آزمایشگاه جنایی پلیس در تهران فرستاده‌شد.

حالا شکی وجود نداشت که ماجرا جنایی است و فردی قصد کشتن پدر و پسر طلافروش را داشته است. اما چه‌کسی با آنها خصومت و دشمنی داشت و چنین نقشه‌ای را عملی کرده بود؟

از آنجا که مواد منفجره زیر صندلی خودروی سراتو جاسازی شده بود، این فرضیه که پای یک آشنا درمیان بوده که به راحتی به‌ خودرو دسترسی داشته است، مدنظر قرار گرفت. از همان زمان تحقیقات روی روابط پدر و پسر طلافروش و کارگر آنها متمرکز شد اما با گذشت هفته‌ها از حادثه معلوم شد که آنها با هیچ‌کس اختلاف و دشمنی نداشته‌اند و همه به خوبی از آنها یاد می‌کردند.

با این حال کارآگاهان در ادامه تحقیقات به اطلاعاتی درباره داماد این خانواده دست یافتند که احتمال دست داشتن وی در این جنایت را قوت می‌بخشید. بررسی‌ها نشان می‌داد که داماد خانواده روحی‌نژاد سال‌ها پیش با دختر آنها ازدواج کرده و پدر 2دختر است. این مرد در ابتدا در طلافروشی پدرزنش مشغول به‌کار شده بود اما در ادامه و با حمایت پدرزن و برادرزنش(مقتول) توانسته بود مغازه طلافروشی خودش را باز کند. با این حال از مدتی قبل حدود 3کیلو طلا به دیگر طلافروشان شهر بدهکار شده و همین باعث شده بود که برادرزنش کمتر به او اعتماد کند و گاهی به وی سرکوفت بزند.

2104

با این اطلاعات، مأموران داماد جوان را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که در زمان حادثه وی با یکی از دوستانش به نام ناصر مدام در تماس بوده است. همه سرنخ‌ها نشان می‌داد که آنها تنها کسانی هستند که ممکن است در این جنایت نقش داشته باشند و در این شرایط دستور بازداشت هر دوی آنها صادر شد.

سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان به همشهری گفت: چند روز پیش هر دو مظنون دستگیر شدند و بازجویی از آنها آغاز شد. متهمان در ابتدا منکر جنایت بودند اما در نهایت اعتراف کردند که انفجار مرگبار نقشه آنها بوده است. داماد خانواده مدعی شد که به‌خاطر اختلافات کاری و حسادت نسبت به برادرزنش چنین نقشه‌ای را طراحی و آن را با دوستش ناصر مطرح کرده است. ناصر که او هم متاهل است به‌دلیل بیکاری و نیاز شدید به پول قبول می‌کند این نقشه را اجرا کند. به این ترتیب داماد خانواده یک روز خودروی سراتوی برادرزنش را امانت گرفته بود، آن را در اختیار ناصر قرار می‌دهد و ناصر که از قبل اقدام به خرید مواد منفجره کرده و درباره ساخت بمب تحقیق کرده بود، آن را زیر صندلی راننده جاسازی می‌کند و به این ترتیب یک شب که مقتول به همراه پدرش و کارگرشان سوار ماشین بودند تا به خانه بروند، ‌انفجار رخ داده و سعید روحی‌نژاد که تنها پسر خانواده و متاهل بود، جانش را از دست می‌دهد.

به گفته سرهنگ مروتی، در جریان بازجویی‌ها معلوم شد که ناصر برای انجام این کار 130میلیون تومان از داماد خانواده روحی‌نژاد دریافت کرده بود که خوشبختانه با تحقیقات گسترده پلیس، دست هر دوی آنها رو شد و متهمان پس از اعتراف به جنایت در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟