این مرد دسیسه های زعفرانی داشت! / پلیس تهران فاش کرد + عکس

به گزارش گروه اختصاصی رکنا، سرهنگ کارآگاه علیزاده رئیس پایگاه 7 پلیس آگاهی تهران گفت : در ایام عید زنی با مراجعه به بانک قصد نقد کردن چکی را که در ازای فروش برنج دریافت کرده بود داشت که متوجه جعلی بودن چک شد و شکایتی را در خصوص کلاهبرداری از طریق جعل چک‌های بین بانکی درشعبه یک دادسرای ناحیه 12 تهران مطرح کرد که پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار می گیرد .

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت افزود : تحقیقات میدانی به منظور شناسایی متهم آغاز شد و با توجه به افزایش شکات مشخص شد متهم در شهرهای کرج و تهران از طریق ارائه چکهای جعلی به معامله و خرید و فروش برنج و زعفران می پردازد . سرانجام پس از انجام اقدامات پلیسی متهم شناسایی شد اما آدرس دقیقی از وی بدست نیامد و و سرانجام روز 13 آبان ماه امسال کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان قزوین شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل گردید .

سرهنگ کارآگاه علیزاده در ادامه گفت : متهم که مردی 33 ساله، متاهل و دارای یک فرزند و فاقد سابقه کیفری است در ابتدا منکر هرگونه نقش در کلاهبرداری و جعل چک شد ولی در برابر مدارک و مستندات ارائه شده و مواجهه با شکات بناچار لب به اعتراف گشود و گفت : از طریق سایت دیوار قربانیان خود را شناسایی و برای خرید برنج و زعفران تماس می گرفتم و پس از انجام معامله یک کپی رنگی از چک بین بانکی به مالباختگان می دادم .

سرهنگ کارآگاه علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت در پایان افزود : تاکنون 4نفر از شکات شناسایی و به پایگاه هفتم دعوت شده و متهم را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده اند و مبلغ کلاهبرداری شده از شکات در حدود 830میلیون ریال بوده و متهم با دستور بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه 12 تهران با صدور قرار قانونی به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی می باشد .

سرهنگ کارآگاه علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت از شهروندان خواست نسبت به انجام معامله با افرادی که در سایتهای واسطه خرید و فروش با آنها آشنا می گردند با احتیاط و آگاهی و بررسی همه جوانب کار از جمله استعلام هویت و ادعاهای فرد اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟