اعدام نشدن 22 زندانی در میاندوآب،مهاباد و ارومیه ! / علت چیست؟

به گزارش رکنا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی مرتضی حاتمی روز سه‌شنبه  گفت : در راستای آزادی این زندانیان از شاکیان آنان کسب رضایت شده و این افراد از اعدام رهایی یافته‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد از این آزادشدگان در شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و ارومیه بودند که با تلاش مددکاران زمینه رهایی آنان از دار مجازات فراهم شده است.

وی بیان کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه است که در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره مند می‌شوند.

حاتمی ادامه داد: با توسعه فرهنگ عفو و گذشت جمعیت زندانیان ۲۵ درصد کاهش یافته است و این نشان از توجه به توسعه عدالت در جامعه است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به تاکیدات قوه قضائیه مبنی بر لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه، جمعیت زندانیان مهریه در این استان به ۵۰ نفر کاهش یافته در حالی که تا پیش از اجرای طرح جدید، این رقم بیش از این ۲۰۰ نفر بود.

قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می داند.

تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟