اوایل دی سال ۹۷ یک زندانی به‌ نام احسان 50 ساله که به جرم کلاهبرداری در زندان فشافویه بود وقتی برای انجام تحقیقات به دادسرای شهرری منتقل شده بود می‌خواست فرار کند که از سوی سه سرباز و مأمور بدرقه زندان دستگیر شد. اما مورد ضرب و جرح قرار گرفت و ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات و ضربه مغزی جان سپرد. پس از بازداشت متهمان آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه اولیای دم در جایگاه ویژه ایستادند و برای متهمان حکم قصاص خواستند. آنها گفتند حاضریم تفاضل دیه را بپردازیم تا قاتلان احسان قصاص شوند.

قضات دادگاه در ادامه بررسی این پرونده از کارشناسان پزشکی قانونی خواستند تا علت مرگ زندانی را مشخص کنند که برهمین اساس چند روز بعد نظریه پزشکی قانونی به شعبه دهم دادگاه کیفری ابلاغ شد که نشان می‌داد خود مقتول به میزان 10 درصد در مرگش مقصر بوده است. بنابراین براساس اظهارات قاضی قربانزاده رئیس شعبه دهم دادگاه کیفری پرونده بار دیگر در همین شعبه رسیدگی خواهد شد.

همچنین با دستور رئیس دادگاه مأمور زندان که اتهامش معاونت در قتل بود با قرار سیصد میلیون تومانی بزودی از زندان آزاد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟