کشف پیام‌هایی نوشته شده با خون بر در و دیوار کامیون حامل 39 جسد

به گزارش رکنا، روزنامه میرر انگلیس فاش کرد ۳۹ مهاجری که پس از محبوس شدن در یخچال کامیونی در انگلیس جان خود را از دست دادند با خون دست‌نوشته‌هایی را بر روی در و دیوار به جا گذاشته‌اند.

بنابر افشاگری‌ این روزنامه، برخی منابع گفته‌اند این مهاجران کمترین لباس را به تن داشتند و برخی تقریبا برهنه بوده‌اند. یک منبع خیلی نزدیک به ماجرا که اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای در اختیار داشت در این خصوص که حالا به ماجرای «تابوت یخ‌زده» مشهور شده است گفت در همان لحظات نخستین که پلیس در یخچال کامیون را باز کرد «واکنش اولیه همه شوکه شدن بود. دیدن ده‌ها جسد که روی هم انباشه شده‌اند، ناراحت‌کننده بود. جسد‌ها نزدیک در بودند و از دهانشان کف خارج شده بود».

این منبع آگاه در ادامه به میرر گفت: «در داخل کامیون در تمامی قسمت‌ها به خصوص پشت در، یعنی جاییکه احتمالا برای کمک خواستن بر آن می‌کوبیدند، نوشته‌هایی از خون به چشم می‌خورد».

پیش از این، پلیس انگلیس اعلام کرده بود همه قربانیان این حادثه تبعه چین هستند، اما بعدا معلوم شد دست‌کم شش نفر از آن‌ها اهل ویتنام بوده‌اند. یک دختر ۲۶ ساله ویتنامی سه‌شنبه ۲۲ اکتبر، سه ساعت پیش از کشف این کامیون به مادرش یک پیام نگران کننده‌ای ارسال کرده بود. «فام تای ترامای» در آخرین پیام خود به مادرش نوشت: «نمی تواند نفس بکشد». او گفته بود «متاسفم مادر و پدر. راهی که برای سفر به خارج از کشور انتخاب کردم موفقیت آمیز نبود. مادر! من شما و پدر را خیلی دوست دارم. من می‌میرم، چون نمی‌توانم نفس بکشم». (اینجا)

پلیس تاکنون چهار مظنون را در این خصوص بازداشت کرده است که یکی از آن‌ها راننده ۲۵ ساله این کامیون است و دو مظنون دیگر یک زن و شوهر هر دو ۳۸ ساله در وارینگتون در شمال انگلیس هستند. بعدازظهر روز گذشته نیز یک مرد ۴۸ ساله در شمال ایرلند به اتهام قاچاق انسان و قتل بازداشت شد.

پلیس انگلیس روز چهارشنبه از کشف ۳۹ جسد داخل یک دستگاه کامیون نزدیک یک شهرک صنعتی واقع در منطقه اسکس در حومه لندن خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟