توقیف 14 ملک متهمان پروژه رضوان توسط دادستانی قم

به گزارش رکنا، معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: 14 قطعه از املاک معرفی شده توسط متهمان شناسایی شده و کسی حق خرید و فروش آن املاک را ندارد که امیدواریم از همین املاک بتوانیم حقوق مالباختگان را مسترد کنیم.علی اصغر سلطانی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه رضوان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مشخصات این پروژه مسکونی اظهار کرد: پروژه مسکونی رضوان 132 واحد است که از سوی متهمان، این پروژه به 1400 نفر فروخته شده است.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی با ماجرای این کلاهبرداری بیان کرد: پیش از آنکه متهم اصلی پرونده بخواهد از کشور خارج شود، دستگاه قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: در پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی هشت نفر دستگیر و با قرار بازداشت روانه زندان شده‌اند و همچنین در آخرین جلسه ای که با مال باختگان داشتیم وعده دادیم این مشکل را از نزدیک پیگیری کنیم و در این راستا جلسه اضطراری و فوری با حضور دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات تشکیل شد که در این جلسه نواقص پرونده مشخص و پیگیری شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات دستگاه قضایی برای پیگیری مشکلات مردم، گفت: برای اینکه هزینه مال باختگان کاهش پیدا کند مقرر شد کارشناسان معاضدتی تعیین و این کارشناسان پروژه رضوان را به قیمت روز قیمت گذاری کند.

سلطانی تصریح کرد: در 14 ملک معرفی شده توسط متهمان، از سوی دادستانی بنر اطلاعیه ای نصب و اعلام شده که این اموال در تصرف دستگاه قضایی است که امیدواریم مال باختگان به حقوق خود دست یابند. پس از اعلام کارشناسی زمان طولانی را برای اعلام نتیجه پرونده شاهد نخواهیم بود.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی برشناسایی اموال متهم در خارج از کشور و پیگیری از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار و اطلاعاتی مبنی براینکه متهمین اموالی را در خارج از کشور دارند به دست ما رسیده است که برهمین اساس بررسی‌هایی صورت گرفته است اما برای دستگاه قضایی یقین حاصل نشد که اموالی در خارج از کشور وجود داشته باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: طی مکاتبه و مذاکره با رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قم مقرر شد پنج کارشناس رسمی برای انجام امر کارشناسی ظرف مدت ۱۵ روز نظر خود را اعلام کرده و خبرهای تکمیلی این پرونده ظرف ۲۰ روز آینده اعلام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟