به گزارش رکنا، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و دستگیری 2سارق منزل خبر داد و گفت: تا کنون متهمان به 30 فقره سرقت در محدوده شهرری و دولت آباد اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه "کرم یوسف وند" در توضیح این خبر، گفت: پرونده ای از کلانتری 167 دولت آباد با موضوع سرقت منزل برای تحقیقات تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی توضیح داد: مال باخته پس از مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی اظهار داشت: کل طلاجات و وجوه نقدی که در محل سکونتش به ارزش 50 میلیون تومان موجود بوده، توسط سارق یا سارقان سرقت شده است که در این رابطه به فردی مظنون بودم و به کلانتری معرفی کردم ولی این فرد با دستور قاضی کشیک دادسرای شهر ری بلاقید آزاد شد.

وی عنوان کرد: پرونده بدون شناسایی متهم به پایگاه نهم ارجاع شد که کارآگاهان برای تحقیقات تکمیلی به محل سرقت مراجعه کردند.

یوسف وند عنوان کرد: پس از تحقیقات پلیسی و به دست آوردن سرنخ هایی از حضور مظنون آزاد شده در سرقت از منزل مال باخته، مجدداً مظنون پرونده با دستور قضایی احضار ولی این بار در مقابل دلایل و قرائن به دست آمده چاره ای جز به اعتراف نداشت و به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت از منزل مال باخته به اتفاق فرد دیگری اقرار کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که همدست وی فردی سابقه دار بوده پیشتر نیز توسط همین پایگاه به جرم سرقت منزل دستگیر شده است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم دوم پرونده در محدوده شهری ری شناسایی شد، گفت: با هماهنگی های قضائی در بیستم مهرماه تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی اعزام و موفق شدن سارق را در حالی که سعی می کرد از طریق پشت بام منزل وارد خیابان شده و بدین طریق فرار کند، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه نهم منتقل کنند.

یوسف وند اضافه کرد: هر 2 متهم در تحقیقات تکمیلی به 30 فقره سرقت با همکاری یکدیگر در محدوده شهر ری و محله دولت آباد اعتراف کردند. تا کنون 23 فقره از محل های سرقت شناسایی شد است و متهمان تا شناسایی کامل مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار دارند.

سرهنگ یوسف وند در پایان به شهروندان توصیه کرد: محل سکونتشان را به دوربین مداربسته با کیفیت مجهز کنند و از قفل های ضد سرقت بر روی درب های ورودی استفاده کنند و در صورتی درها با ریموت باز می شوند تا زمان بسته شدن کامل در محل حضور داشته باشند و پس از بسته شدن کامل در، محل را ترک کنند.

وی همچنین تاکید کرد: بر روی دیوار شمالی یا جنوبی آپارتمان و بر روی پنجره یا بالکن طبقه های اول و دوم ساختمان حفاظ و نرده نصب کنند و از بکارگیری کارکنان خدماتی و پرستار بدون شناخت قبلی و بدون ضامن معتبر دوری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟