اخیرا نقل قولی منتسب به احمد توکلی، علیه قوه قضاییه در برخی از رسانه‌ها منتشر شد.

خبری که آقای توکلی در روز جاری با ارائه توضیحاتی، قویا انتساب نقل قول منتسب به خودش را رد کرد؛ در قسمتی از این توضیحات آمده است:

آنچه از من نسبت به جناب رئیسی، ریاست محترم قوه نقل شده که هدفش القای یأس و تخطئه ایشان از زبان من است، دروغ محض است. بار‌ها صاحب این قلم از اقدامات و رویکرد‌های دینی، مترقی و نجات‌بخش رئیس جدید قوه تجلیل کرده‌ام. چون تکرار این موضع‌گیری ممکن بود مرا در مظان تملق‌گویی قرار دهد، ناچار شدم در یادداشتی که پیرامون مواضع ایشان دربارۀ کارگران هفت‌تپه نوشتم با این جملات آغاز کنم:

«کمتر کسی تا امروز مرا اهل مدح و ثنای قدرتمندان شمرده است. ولی بر خودم واجب می‌دانم که در تکریم خدمتگزاران درست‌کردار، حتی اگر صدبار هم درستی ببینم، از تکرار تکریم خسته نشوم. پرواضح است که انجام این وظیفه، مانع انجام وظیفه نقد منصفانه اشتباهات نخواهد بود. حجت‌الاسلام رئیسی نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. روز یکشنبه ۹۸/۶/۱۷ آقای رئیسی یک باب دیگر به سوی عدالت گشود...»

اما سئوال اینجاست که اولین منبع انتشار این نقل قول کذب که سبب شده تا خود احمد توکلی نیز به آن واکنش نشان دهد و آن را تکذیب کند چه کسی است؟

پیگیری‌های حکایت از آن دارد که مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از محکومان فتنه ۸۸ اولین فردی بوده که بار اقدام به انتشار این نقل قول کذب در صفحات مجازی خود کرده، این در حالی است که تاجزاده در حال حاضر پستی که حاوی نقل قول کذب منتسب به توکلی بوده را در صفحه اینستاگرامی خود پاک کرده، اما این پست همچنان در کانال تلگرامی وی وجود دارد!

2313792_317

البته این اولین باری نیست که تاجزاده با نشر اخبار جعلی و دروغین در صفحات مجازی خود و در شبکه‌های اجتماعی به دنبال وارد کردن هجمه به دستگاه قضایی است؛ برای مثال مدتی قبل نیز تاجزاده در پستی به نقل از معاون اول دادستان کل کشور، نوشت: فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار است!

این در حالی بود که در آن مقطع زمانی دادستان کل کشور معاون اول نداشته و تاجزاده به یک خبر جعلی و کذب برای انتشار پست خود استناد کرده است. این موضوع باعث شد تا فعالان فضای مجازی به گاف وی واکنش نشان دهند و وی را مورد سرزنش قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟