این 2 گنده لات با شمشیر حمله می کردند ! + عکس از پلیس مشهد

به گزارش رکنا،  «چند روز پیش حول وحوش ساعت ۱۶ بود که با همسر و دخترم سوار موتورسیکلت در حال حرکت در خیابان عبادی بودیم. همسرم داشت با گوشی تلفن همراهش صحبت می‌کرد. سرعت زیادی نداشتیم که یک موتور سیکلت مشکی رنگ از پشت سر به ما نزدیک شد و ناگهان ترک نشین این موتورسیکلت درحالی‌که چاقویی در دستش داشت، گوشی تلفن همراه همسرم را چنگ زد و ما تعادلمان را از دست دادیم و روی زمین افتادیم.

همسرم آن روز کمی آسیب دید و خدا رحم کرد که اتفاق بدتری برای ما نیفتاد. سارقان از صحنه گریختند.» این‌ها اظهارات یک شهروند مشهدی است که با خانواده اش اسیر ۲ سارق خطرناک خیابانی شده بودند.

این تنها سرقتی نیست که به این شیوه رخ داده است، بلکه چندی پیش گزارش سرقت‌های به عنف از سوی راکبان یک موتورسیکلت به پلیس مشهد گزارش شد. پیگیری این شکایت‌ها نشان داد که ۲ جوان سوار بر یک موتورسیکلت سیاه رنگ با پرسه زنی در خیابان‌ها و شناسایی سوژه‌های خود با چاقو و شمشیر به آن‌ها حمله می‌کردند و گوشی تلفن همراه و دیگر وسایل این افراد را زورگیری می‌کردند.

دامنه وحشت آفرینی این سارقان خشن که به خلق سکانس‌های وحشت منجر شد.این شرارت‌های سریالی موجب شد تا سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد، دستورات ویژه‌ای را به منظور شناسایی و دستگیری این افراد صادر شد.

وقوع سرقت‌های خشن در خیابان‌های مرکزی مشهد، موجب ورود افسران تجسس کلانتری هاشمی نژاد به پرونده شد. مأموران با شناسایی مال باختگان و دعوت از این افراد، از آن‌ها خواستند تا هر مشخصه‌ای هرچند کم اهمیت، همچون لهجه متهمان، مشخصات ظاهری یا نوع سلاح‌های سردی که متهمان در این زورگیری‌ها از آن استفاده کرده اند را اعلام کنند.

تکمیل پازل تحقیقاتی پلیس نشان می‌داد که متهمان ۲ نفر بوده اند و در بیشتر سرقت‌ها چهره خود را پوشانده اند. آن‌ها پس از نزدیک شدن به سوژه هایشان با تهدید قمه یا شمشیر و ترساندن شهروندان، اقدام به زورگیری می‌کرده اند.

در تعقیب متهمان

مشخصات به دست آمده از متهمان به واحد‌های گشتی مستقر در شهر اعلام شد و از مأموران خواسته شد در صورت مشاهده موتورسیکلت‌هایی که مشخصات یکسان با متهمان تحت تعقیب دارند، آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کنند.

گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیسی آغاز شد. هم زمان این متهمان با استفاده از تجهیزات کنترل شهری، چهره زنی و شناسایی شدند.

افسران تجسس کلانتری هاشمی نژاد که می‌دانستند متهمان به زودی اقدامات مجرمانه خود را پس از وقفه‌ای کوتاه از سرخواهند گرفت، به صورت شبانه روزی اقدامات کنترلی خود را ادامه دادند.

شمشیر کشی مقابل یک شهروند

متهمان با از سرگرفتن سرقت هایشان در یکی از خیابان‌های مشهد، مقابل مردی جوان ایستادند و با بیرون آوردن یک شمشیر از زیر لباسشان، این فرد را تهدید کرده و گوشی تلفن همراهش را زورگیری کردند.

مأموران گشت که از دور شاهد این صحنه بودند، بلافاصله عملیات تعقیب را در دستورکار قرار دادند. متهمان که متوجه حضور مأموران شده بودند، به قصد فرار به سرعت خود افزودند. مأموران می‌دانستند شلوغی شهر و ترافیک‌های احتمالی می‌تواند به کمک متهمان بیاید، بلافاصله هشدار‌های اولیه به منظور توقف متهمان را صادر و در نهایت به تیراندازی هوایی اقدام کردند؛ حرکتی که موجی از دلهره را به جان این وحشت آفرینان خیابانی انداخت و موجب شد تا تعادل موتورسیکلت را از دست بدهند و روی زمین بیفتند.

درست هنگامی که متهمان قصد داشتند پیاده از صحنه بگریزند، مأموران در حرکتی غافل گیرانه آن‌ها را زمین گیر کرده و این افراد را دستبند زده به کلانتری منتقل کردند.

شناسایی ۲۰ شاکی

هم زمان با آغاز تحقیقات از متهمان که در لحظات اولیه دستگیری به ۷ فقره زورگیری در خیابان‌های عبادی و مطهری اعتراف کرده بودند، با حضور چندین شاکی دیگر در کلانتری هاشمی نژاد و شناسایی متهمان، رقم این سرقت‌ها به ۲۰ فقره رسید.

به گفته سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات این پرونده برای روشن شدن دیگر سرقت‌های احتمالی متهمان آغاز شده است و افرادی که در خیابان‌های عبادی، مطهری، کامیاب و... از آن‌ها سرقت‌های مشابه شده، برای شکایت به کلانتری شهید هاشمی نژاد مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟