به گزارش رکنا، به این ها بخشی از اظهارات زن 48 ساله ای است که با افشای راز زندگی اش به کارشناس اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد گفت:سال های دور در یک خانواده پنج نفره و در جنوب کشور زندگی می کردم. پدر و مادرم فرهنگی بودند و دو برادرم را نیز در بمباران های روزهای آغازین جنگ تحمیلی از دست داده بودم به همین دلیل پدر و مادرم توجه خاصی به من داشتند. من تنها فرزند خانواده بودم و همه نوع امکانات رفاهی در اختیارم بود تا این که با اتمام مقطع دبیرستان وارد دانشگاه شدم و در رشته ادبیات فارسی ادامه تحصیل دادم. خلاصه در سال دوم دانشگاه تحصیل می کردم که روزی پدرم دچار ناراحتی قلبی شد، من که دست و پایم را گم کرده بودم هراسان با اورژانس تماس گرفتم و با کمک مادرم درحالی پدرم را به بیمارستان رساندم که تقریبا نفس هایش به شماره افتاده بود با وجود این پزشکان بیمارستان او را در بخش مراقبت های ویژه بستری کردند تا این که با تلاش کادر درمانی به بهبودی نسبی رسید و با نظر پزشک معالج چند روز بعد از بیمارستان مرخص شد. پدرم را به منزل بردیم تا خودمان از او پرستاری کنیم. هنوز چند ساعت بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که پدرم مرا کنار تختش صدا زد و گفت: می خواهد راز مهمی را برایم بازگو کند. دلهره عجیبی داشتم نمی دانستم پدرم چه رازی را در سینه دارد. با چشمانی متعجب کنارش نشستم و دستش را فشردم. پدرم در حالی که بغض غریبی گلویش را می فشرد و قطرات اشک به آرامی بر چهره زیبایش می غلتید نگاهی به چشمانم انداخت و گفت: هیچ وقت جرئت نکردم این راز را برایت فاش کنم چون احساس می کردم آمادگی شنیدن این حرف ها را نداری! اما امروز که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنم و هر لحظه احتمال دارد با یک حمله قلبی ناگهانی از دنیا بروم با مشورت مادرت تصمیم گرفتم تا این راز را با خودم به گور نبرم و حقیقتی تلخ را برایت فاش کنم. پدرم ادامه داد: 20 سال قبل زمانی که دختری سه ماهه بودی مادرت به دلیل ابتلا به یک بیماری صعب العلاج دارفانی را وداع گفت و پدرت نیز سرپرستی تو را به مادرش سپرد چرا که او در یکی از روستاهای استان فارس به تدریس مشغول بود و از سوی دیگر نیز به دلیل فوت مادرت حال و روز مناسبی نداشت. در این میان مادربزرگت که مخالف ازدواج پدر و مادرت بود نقشه ای کشید تا پسرش با دختر دیگری و بدون دلبستگی به تو ازدواج کند. در این شرایط من و مادر کنونی ات به دلیل از دست دادن فرزندانمان دچار ناراحتی های شدید روحی بودیم و به دنبال دختر کوچکی می گشتیم تا او را به فرزند خواندگی بپذیریم بالاخره از طریق یکی از دوستانمان با زن میان سالی آشنا شدیم. آن زن که مادر بزرگ واقعی تو بود وقتی ما را در آرزوی داشتن فرزند دید، مدعی شد از نظر مالی ضعیف است و توانایی نگهداری از نوه یتیم اش را ندارد او گفت: عروسم فوت کرده و پسرم در شهری دوردست مشغول به کار است و توانایی نگهداری از فرزندش را ندارد خلاصه من با پرداخت مبلغی پول، تو را از او گرفتم و این گونه دختر ما شدی و ...

با شنیدن حرف های پدرم تا چند روز در شوک بودم تا این که بیماری پدرم بهتر شد و مرا به منزل پدر واقعی ام در استان فارس برد. پدرم که فکر می‌کرد به گفته مادربزرگم در یک سالگی فوت کرده ام از دیدن من گویی روح تازه ای گرفت و از شنیدن داستان زندگی ام بی نهایت خوشحال شد. من که با خواهر و برادر ناتنی ام روبه رو شده بودم ناگهان چشمانم به پیرزن بیماری افتاد که در گوشه پذیرایی اشک می ریخت. پدرم گفت: او مادربزرگت است که با ما زندگی می کند ولی توان حرکت ندارد. خلاصه یک سال از مادربزرگم پرستاری کردم و او در حالی که از دروغ گویی به خاطر تنفر از عروسش بسیار پشیمان بود دار فانی را وداع گفت.

و من هم بعد از پایان تحصیلات دانشگاه، دبیر یکی از دبیرستان ها شدم و از گناه مادربزرگم گذشت کردم. اکنون درحالی این سرگذشت را برای دانش آموزان بیان می کنم که دیگر پدر و مادرم نیز در این دنیا نیستند و ...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟