به گزارش رکنا، چندی قبل تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با توجه به افزایش سرقت از پست های برق در نقاط مختلف شهر پایتخت برای دستگیری عامل این سرقت ها وارد عمل شدند.

کارآگاهان با توجه به این که سرقت ها باعث خاموشی و قطع برق در محله های نمی شد اطمینان یافتند که این دزدی ها از سوی یک متهم خبره و آشنا به امور فنی پست های برق انجام می گیرد که در ادامه تحقیقات میدانی مشخص شد سارق با یک خودروی پراید سفید پای در محل می گذارد.

تیم پلیسی در این مرحله با در اختیار داشتن شماره پلاک خودرو توانستند صاحب خودرو را که مردی 41 ساله است شناسایی کنند و در تحقیقات بیشتر مشخص شد این مرد یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و مواد مخدر است.

با شناسایی متهم مشخص شد که این مرد به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر به پاتوق یکی ازدوستانش در خیابان جیحون رفت و آمد دارد که در ادامه با تحت نظر قرار گرفتن پاتوق افیونی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه سارق حرفه ای را که در حال مصرف مواد بود دستگیر کردند.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم، خودروی پراید، وسایل و ابزار مربوط به شرکت برق که شامل کابل، دستگاه برش کابل، انواع فیوز و لباس فرم کارکنان شرکت برق بود، کشف کردند.

متهم در بازجویی ها گفت: پس از آزادی از زندان برای تامین هزینه های اعتیادم نیاز به پول داشتم و با توجه به آشنایی با پست های برق و سابقه کارم به عنوان پیمانکار شرکت برق تصمیم به سرقت پست های برق گرفتم.

وی افزود: برای این که کسی به رفتارهای من شک نکند در زمان سرقت لباس فرم کارکنان شرکت برق به تن می کردم و از آن جایی که سرقت قطعات منجر به بروز خاموشی پس از سرقت قطعه نمی شد می توانستم تا قبل از اطلاع کارشناسان شرکت برق، از محل فرار کنم.

بنا بر این گزارش، متهم در یکی از سرقت ها منجر به بروز آتش سوزی در پست برق شده و خسارت سنگینی به شرکت برق وارد کرده است که کارشناسان ارزش ریالی قطعات سرقتی را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟