باند سارقان خودرو سند نمره در دام کارآگاهان پلیس آگاهی

به گزارش رکنا،  سرهنگ کارآگاه "شمس الدین میرزکی" با اعلام این خبر، گفت: با دریافت خبری مبنی اینکه یکی از سارقان حرفه ای خودرو به اسم "م." که به تازگی از زندان آزاد شده تعدادی زیادی خودرو از استان های خوزستان، تهران و اصفهان سرقت کرده و با دستکاری ارکان اصلی خودرو و تغییر در آن ها به شیوه سند نمره آنها را فروخته است، تحقیق در این خصوص در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی های قضائی کارآگاهان در گام اول با ردگیری متهم موفق به شناسایی مخفیگاه متهم و توقیف 15 دستگاه خودروی سرقتی که به شیوه سند نمره در اصفهان به فروش رسیده بود، می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اکیپی از کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به منظور دستگیری متهمانی که با متهم همکاری داشتند، با اخذ نیابت قضایی راهی اصفهان شدند و در یک رشته عملیات پلیسی موفق به شناسایی 3 تن از همدستان وی و سپس دستگیری آنان شدند و با دستور قضائی هر 3 متهم به تهران منتقل شدند.

سرهنگ میرزکی افزود: در تحقیقات مقدماتی، متهمان با اعتراف به خرید و فروش بیش از 15 خودروی سرقتی سند نمره و تغییر در ارکان بیش از 50 دستگاه خودروی سواری، 2 تن از همدستان خود به نام های "ج." و "ع." که در استان البرز اقدام به خرید و فروش خودروهای سرقتی و تغییر در ارکان خودروها می کردند را معرفی کردند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی در ادامه گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از متهمان، دستگیری هر 2 متهم اخیر نیز در دستور کار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفت و طی انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه این 2 متهم هم در شهرستان کرج شناسایی و هر 2 متهم در عملیات های هماهنگ و همزمان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در بدو ورود به آگاهی منکر هرگونه ارتباط با پرونده مذکور شدند ولی با مواجهه با مستندات و مدارک غیر قابل انکار لب به اعتراف گشوده و اقرار کردند: با توجه به تخصص در زمینه صافکاری، نقاشی و مکانیکی خودرو با باند سند نمره "م." همکاری می¬کردند و تا کنون بیش از 15 دستگاه خودروی سرقتی را به شیوه سند نمره فروخته اند.

اعترافات "ع." و "ج." ابعاد تازه ای از پرونده را برای کارآگاهان پلیس آگاهی روشن ساخت و با اطلاعات به دست آمده از این 2 متهم مشخص شد "م." با افراد سابقه دار و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی دیگری در ارتباط بوده و به همراه این افراد با تشکیل باندی 10 نفره اقدام به سرقت خودروهای سواری از انواع زانتیا ، پژو 405 ، پژو پرشیا ، پژو روآ و سمند به صورت عادی و در استان های تهران، خوزستان و اصفهان و البرز می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان تا کشف سایر جزئیات پرونده با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی می باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟