جریمه میلیاردی قاچاقچی سوخت در کردستان

به گزارش رکنا،  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: پرونده فردی که از طریق یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار ۳۲ هزار لیتر نفتگاز را قاچاق کرده بود در تعزیرات حکومتی رسیدگی و متخلف به پرداخت چهار میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۸۸ هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.

سید نجیم حسینی اظهار داشت: مامورین پلیس آگاهی شهرستان بیجار در حین بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مظنون و پس از اخذ اجازه از مقام قضایی و رعایت موازین قانونی آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: راننده این خودرو در ابتدا با استفاده از بارنامه صوری و پلمب‌های دست ساز قصد فریب مامورین را داشت لذا پس بررسی های بعمل آمده محرز شد به مقدار ۳۲ هزار لیتر نفتگاز غیر قانونی حمل می‌کند.

حسینی اضافه کرد: با تشکیل پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بیجار، قاضی پرونده با عنایت به اظهارات غیر موجه متهم، عدم ارائه اسناد معتبر قانونی دال بر ضوابط تعیینی دولت در حمل فرآورده های نفتی، استفاده از بارنامه صوری و استفاده از پلمب های غیر مجاز، اتهام انتسابی را محرز دانست.

وی یادآور شد: قاضی پرونده، متهم را علاوه بر ضبط کالاها به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۸۸ هزار ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالاهای مکشوفه در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: متهم پرونده با اسقاط حق تجدیدنظر خواهی، خواهان اعمال تخفیف در مجازات شد لذا حکم صادره از شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بیجار قطعی و لازم الااجرا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟