انهدام باند شیادان در استان مرکزی / پرونده ای با 107 شاکی

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در تشریح این خبر اظهار داشت:‌ با اعلام گزارش‌هایی از چند مورد کلاهبرداری کارت به کارت از طریق تماس‌های تلفنی و فریب شهروندان،‌ بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بنابر اظهارات مالباختگان پرونده‌های تشکیلی،‌ افرادی ناشناس در تماس تلفنی با شهروندان و با ادعای برنده شدن آنان در قرعه کشی اپراتورهای همراه و برنامه‌های رادیویی،‌ مخاطبان خود را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک‌ترین خودپرداز راهنمایی کرده و با شگردی خاص از حساب آنان برداشت می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: سرانجام با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس، اعضای یک باند کلاهبرداری در این خصوص شناسایی شدند و مشخص شد تمامی این افراد با نام های مستعار در حال فعالیت بوده و دو نفر از این افراد در حال حاضر در یکی از زندان‌های کشور در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و بسیاری از کلاهبرداری ها توسط این افراد و با همکاری دیگر همدستانشان در خارج از زندان انجام می‌شود.

وی گفت: با آغاز بازجویی‌های پلیس از دو متهم زندانی و در ادامه تحقیقات پلیس، یکی دیگر از اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس در ۴ استان دیگر کشور نیز بود، در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و دستگیر و تعداد زیادی از کارت‌هایی بانکی که برای انجام کلاهبرداری ها مورد استفاده قرار می‌گرفت،‌ از مخفیگاهش کشف شد.

مفخمی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام‌شده از فرد دستگیرشده، مشخص شد که این فرد به همراه یکی دیگر از اعضای باند برای دو متهم اصلی پرونده که در زندان به سر می‌برند، پولشویی کرده و مبالغ کلاهبرداری شده از شهروندان را نقد می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ در ادامه تحقیقات پلیس، متهم دیگر پرونده نیز در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد و تحت بازجویی‌های تخصصی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ با تکمیل تحقیقات پلیس ۱۰۷ فقره کلاهبرداری های کارت به کارت به ارزش حدود ۵۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال که از شهروندان چندین استان صورت پذیرفته بود، از اعضای این باند به دست آمد و پرونده‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟