محکومان پرونده پدیده با وثیقه هم آزاد نمی شوند

به گزارش رکنا، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: محکومان پرونده شرکت پدیده شاندیز به تحمل حبس محکوم شده‌اند بنابراین حتی با قرار وثیقه نیز آزاد نمی‌شوند.

غلامعلی صادقی در خصوص ادامه فعالیت اقتصادی برخی از محکومان اصلی شرکت پدیده شاندیز با این شرکت در خارج از زندان افزود: محکومان این پرونده با حکم قضایی باید برای تحمل حبس در زندان باشند اما شرکت پدیده تقاضای همکاری با تعدادی از آنها برای پیشبرد امور این شرکت را داشته است.

وی اضافه کرد: با موافقت اجرای احکام، به صورت کوتاه مدت و در مقطعی خاص این افراد در اختیار شرکت قرار می‌گیرند تا همکاری مورد نظر را انجام دهند.

او تصریح کرد: تنها در این زمینه و برای پیشرفت امور شرکت پدیده مساعدت لازم صورت میگیرد و این افراد پس از انجام همکاری برای تحمل دوران حبس خود به زندان باز می‌گردند.

پرونده شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه گذشته در قالب ۱۶ جلسه دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت و بالاخره در شانزدهمین روز تیر ماه گذشته ختم رسیدگی اعلام و روز ۲۲ تیر ماه نیز رای پرونده در ۵۰۹ برگ صادر و سرانجام رای قطعی دادگاه، پنجم مرداد ماه کنونی اعلام شد که بر اساس آن "محسن پهلوان مقدم" متهم ردیف اول به حبس ابد محکوم شده است و بقیه متهمان نیز علاوه بر استرداد مال به مجازات‌هایی از دو تا ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟