به گزارش رکنا، معاون مبارزه با سرقت های خاص از دستگیری 2 مرد و یک زن زورگیر خبر داد و گفت: با توجه به شیوه سرقت این متهمان هر 3 سارق با قرار وثیقه های 30 میلیاردی روانه زندان شدند.

 سرهنگ" احمد نجفی" در توضیح این خبر بیان داشت: در دهم شهریور ماه پرونده ای از کلانتری 152 خانی آباد با دستور قضائی از دادسرای ناحیه 27 به اداره پنجم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهمان ارجاع شد.

وی بیان داشت: با دعوت از مال باخته که خانم جوانی بود، وی در اظهارات خود به کارآگاهان بیان داشت: ساکن محله خانی آباد نو می باشد که در ساعت 20:30 در خیابان مهران روبرو درب مترو شهرک شریعتی به عنوان مسافر سوار بر یک دستگاه خودرو سواری سمند سفید که یک خانم در صندلی جلو شاگرد راننده و یک آقایی در صندلی عقب نشسته بود، شدم.

مال باخته توضیح داد: در طول مسیر راننده خودرو که فرد جوانی بود تغییر مسیر داده و وارد اتوبان تندگویان شد؛ بلافاصله به وی اعتراض کردم و علت را جویا شدم که در همین هنگام آقایی که در صندلی عقب نشسته بود چاقوی بزرگی را از زیر صندلی در آورد، ضرباتی را با انتهای دسته چاقو به پایم زد و با تهدید و فحاشی حلقه ازدواج و ساعت مچی ام را به زور گرفت.

شاکی گفت: در ادامه این مرد کیفم را که در کنار دستم بود، گرفت و 2 دستگاه موبایل به همراه کارت های عابر بانکم برداشت.

این خانم با اشاره به اینکه متهمان رمز عابر بانک کارت ها را پرسیده و با مراجعه به خودپردازها و فروشگاه ها وجوه آن را بر می داشتند، توضیح داد: مرد زورگیر گوشی هایم را به خانمی که در روی صندلی جلو نشسته بود، تحویل داد و این خانم با کنترل پیام های گوشی ام متوجه شد که تعدادی کارت عابر بانک نیز در منزل دارم که وجوه قابل توجهی در داخل آن است.

مال باخته عنوان کرد: سارقان مجبورم کردند به منزلم تماس بگیرم و تقاضا کنم که وجوه نقد داخل کارت ها را به کارتی که اعلام می کنم واریز کنند و تا زمانی که خانواده ام پول واریز نکردند، سارقان بنده را در نقاط مختلف شهر تهران می چرخاندند.

شاکی بیان داشت: در نهایت سارقان حوالی ساعت 11 شب به من گفتند که آدرس منزلت را بده تا تو را پیاده کنیم و اگر آدرس را اشتباهی بدهی در همان محل با چاقو تکه تکه ات خواهیم کرد و می گفتند آدرس را می دهی ما تو را جلوی در منزلتان پیاده می کنیم و باید زنگ زده و وارد خانه شوی و اگر نشوی با چاقو تو را خواهیم زد. من هم از روی ترس آدرس دقیق منزلمان را به سارقان گفتم و مرا به درب منزلمان رساندند و گفتند برو خدایت را شکر کن که تو را به باغی نبرده و 10 الی 15 نفری از تو فیلم نگرفتیم و الان به خانه ات برو و تا ساعت یک شب مهلت داری الباقی وجوه را کارت به کارت کنی و اگر این کار را نکنی و یا شکایت کنی آدرس منزلت را می دانیم و روزگارت را سیاه خواهیم کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع اکپیی از ماموران عملیات اداره پنجم پلیس آگاهی تحقیقات میدانی در این خصوص را آغاز کردند و در بررسی های میدانی تصویری نیمه واضحی از متهمان به دست آمد ولی متاسفانه پلاک انتظامی خودرو مشخص نبود.

وی با اشاره به اینکه تصویر متهمان مورد تایید شاکی قرار گرفت، بیان داشت: تحقیقات پلیسی وارد مرحله دیگری شد و کارآگاهان موفق شدند در پایش های اطلاعاتی راننده خودرو سمندی را که با تصویر به دست آمده مطابقت داشت، شناسایی کنند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه این فرد در محدوده خلازیر شناسایی و با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان اداره پنجم برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و ضمن کنترل محدوده مخفیگاه متهم، موفق شدند راننده خودرو را در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره پنجم منتقل کنند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص افزود: متهم در بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اذعان داشت: به همراه همسر موقتم و یکی از دوستانم سرقت را انجام داده ایم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی سایر متهمان پرونده، با هماهنگی ها قضائی هر 2 متهم در مخفیگاهشان در 2 عملیات مستقل و همزمان دستگیر و برای ادامه تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم مشابه به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند، در انتها اضافه کرد: هر سه متهم با قرار های وثیقه 30 میلیارد ریالی با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟