به گزارش رکنا، سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: بالاترین اتکا جمهوری اسلامی ایمان و مردم و از همه مهمتر سکاندار این نظام است که دشمنان هر مکری برای مقابله با آن و شکست این اقتدار به کار می برند. همه ما باید بدانیم که اقتدار امروز ما به برکت خون شهدا و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بصیرت سیاسی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، ولایت مداری و حضور با اقتدار در صحنه از ویژگی‌های یک پلیس است.

سردار رضایی‌نژاد تاکید کرد: به لحاظ جایگاه استراتژیک استان بوشهر از حیث مسافت و مرزهای گسترده دریایی، وجود ذخایر نفت و گاز، نیروگاه اتمی و... طی سالهای اخیر افزایش ناوگان دریایی و شناورها در راستای برقراری امنیت در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده دریابانی بوشهر با گرامیداشت هفته ناجا و ۱۷ مهرماه به عنوان روز مرزبانی و امنیت پایدار گفت: در سطح کشور دو استان به عنوان استان پایلوت روزشمار ۱۷ مهر را با سه موضوع در استان خود اجرا می کنند، این سه موضوع شامل رزمایش دریایی با هماهنگی مجموعه نیروهای مسلح در استان بوشهر و استان هرمزگان، جلسه شورای اداری استان در ستاد فرماندهی دریابانی استان بوشهر برای اولین بار و برپایی نمایشگاه دستاوردها با همکاری سازمان های مرتبط با دریابانی است.

این مسئول عنوان کرد: مصوب شده است که به مدت سه سال مرزنشینان با شناورهای خود و موتورهای دوزمانه به ادارات مرتبط مراجعه و پروانه ورود به دریا را اخذ کنند. انتظار ما از مرزنشینان تلاش برای تغییر وضعیت موتورها از دوزمانه به چهارزمانه در طی این سه سال در کنار ورود به دریا با تعیین صلاحیت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با قاچاق و شعار امسال مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی، دریابانی در رابطه با قاچاق اقدامات خوبی انجام داده است.

شوتی را تحت عنوان کالای قاچاق مطرح نکنید

فرمانده دریابانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه شوتی را تحت عنوان کالای قاچاق مطرح نکنید، تصریح کرد: مرزبانی و دریابانی این را با جرات و صراحت مطرح می کند بالای ۹۸ درصد در حوزه خورهای ما تحت نظارت و کنترل است و هیچ کالایی تحت عنوان کالای قاچاق و ممنوعه از ورودی های غیرقانونی به استان بوشهر وارد نمی شود، مگر اینکه از چشم تیزبین مرزبانان و دریابانان ما پنهان مانده باشد.

سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد از دستگیری سارقان مسلح دریایی در خلیج‌فارس خبر داد و افزود: حدود دو سال بود که گزارشاتی از صیادان و لنج داران مبنی بر سرقت مسلحانه گروهی در دریا به ما واصل میشد. نیروهای ما با کار شبانه روزی به سرنخ هایی دست یافته و برای ما محرز شد که این افراد باید سابقه دار باشند. در نهایت سه روز پیش این سارقان دستگیر شدند که دارای سلاح جنگی و سلاح سرد، شناور و... بوده و اعترافات خوبی انجام داده اند، در این پرونده سه سارق مسلح دریایی هر کدام با بیش از یک میلیارد وثیقه روانه زندان شدند و پرونده دیروز مختومه و به مقام محترم قضایی تحویل داده شد.

این مسئول افزود: همه کسانی که در حوزه دریا مورد سرقت قرار گرفته اند مراجعه کرده و با شناسایی چهره به چهره موضوع را پیگیری نمایند.

افزایش بیش از ۱۷۰ درصدی تشکیل پرونده های باندی

فرمانده دریابانی بوشهر یادآور شد: افزایش در حوزه کشفیات مواد مخدر بالغ بر ۴۳ درصد است که این نشان از تلاش و اقتدار نیروهای ما است.

وی بیان کرد: در حوزه لوازم الکترونیکی افزایش ۳۳۸ درصدی، در حوزه خودرو خارجی ۴۳ درصد، در بحث سیگار افزایش ۱۲۹ درصدی، را شاهد بوده ایم و توقیف شناورها نیز به ۱۱۹ فروند رسیده است که البته این آمار تنها مربوط به حوزه دریایی و مرزبانی است.

سردار رضایی‌نژاد افزود: در مجموع ارزش ریالی کشفیات کالاهای مکشوفه قاچاق نسبت به شش ماهه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است و ارزش ریالی این کشفیات کالاهای ۱۴۴ میلیارد تومان بوده است. همچنین شاهد افزایش حدودا بالای ۱۷۰ درصدی در تشکیل پرونده های باندی نسبت به سال گذشته بوده ایم، زیرا رویکرد ما به سمت تمرکز بر روی قاچاق سازمان یافته سوق پیدا کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟