10575228_410

به گزارش رکنا، خانواده مایکل جکسون اعطای جایزه به مستند «ترک نورلند» ساخته «دَن رید» را عملی مضحک و بیهوده عنوان کردند. «ترک نورلند» عنوان بهترین فیلم مستند یا فیلم ویژه غیرداستانی در بخش هنر‌های خلّاق امی ۲۰۱۹ کسب کرد. این مستند که چهار ساعت طول می‌کشد، به بررسی ادعا‌های سوءاستفاده جنسی مایکل جکسون از کودک سابق «جیمز سِیف‌چاک» و «وِید رابسون» می‌پردازد. این فیلم در ماه مارس در شبکه HBO به نمایش درآمد.

خانواده جکسون روز دوشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به موفقیت مستند «ترک نورلند» پاسخ داد: برای فیلمی که داستانی کامل در یک مقوله غیرداستانی مورد تقدیر قرار گیرد کاری کاملا مضحک است. استدلال‌های این مستند کاملاً یک طرفه، و با پنهان‌کاری و به صورت محرمانه ساخته شده است و بجز این دو نفر و خانواده‌شان با کسی دیگر مصاحبه نشده است.

«ترک نوردلند» در مجموع ۵ نامزدی در مراسم شنبه کسب کرده بود، از جمله بهترین کارگردانی برای یک فیلم مستند/ غیرداستانی. بهترین مستند یا فیلم ویژه غیرداستانی، بهترین تدوین تصویر فیلم غیرداستانی، بهترین تدوین صدا فوق العاده برای یک فیلم غیرداستانی و بهترین میکس صدا برای یک فیلم غیرداستانی.

پس از اولین نمایش و اکران مستند «ترک نورلند» در ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس، خانواده مایکل جکسون این پروژه را «ترور شخصیت» نامیدند و اصرار داشت که این فیلم یک مستند نیست و کارگردان و فیلم را فرصت‌طلب نامیدند.

رید گفت: از آنجا که «ترک نورلند» در ماه مارس پخش شد، گفتگو‌های مهمی راجع به سوء استفاده جنسی از کودکان و تبعات آن برگزار کرده است. به همین دلیل جیمز سِیف‌چاک و وید رابسون و خانواده‌هایشان در این مورد صحبت کردند. ما خوشحالیم که آکادمی با ۵ نامزدی و اعطای جایزه بهترین مستند به نوعی از تیم خلاق ما قدردانی کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟