راز مخوف در مرکز زیبایی زنانه چه بود؟ / در اردبیل فاش شد

به گزارش رکنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:مرکز غیرمجاز لیزر زنانه در اردبیل با حضور نماینده نیروی انتظامی پلمب و فرد متخلف بازداشت شد.

محمدرضا رضایی بنا  اظهار کرد: روز گذشته طی بازدید کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و نیروی انتظامی، یک مرکز غیرمجاز لیزر زنانه در اردبیل پلمب و فرد خاطی توسط نیروی انتظامی بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: خانم بازداشت شده قبلا هم سابقه انجام فعالیت غیرمجاز در این زمینه را در مرکز دیگری داشته است که چند ماه پیش مرکز فوق پلمب و این شخص متخلف تعهد دادند که دیگر فعالیتی در این زمینه نخواهند داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متاسفانه این خانم برای بار دوم اقدام به راه‌اندازی مرکز و انجام فعالیت غیرمجاز کردند که با تحت نظر گرفتن و اطمینان از غیرمجاز بودن آن در بازدید مشترک با نماینده نیروی انتظامی٬ مرکز غیرمجاز پلمب و خانم متخلف بازداشت شد.

وی بیان کرد: علاوه بر انجام خدمات غیراصولی و غیربهداشتی این مرکز، دستگاه‌های این مجموعه هم غیربهداشتی بودند که مراجعه به این چنین مراکزی می‌تواند ابتلا به بیماری‌های همچون ایدز، هپاتیت و دیگر ویروس‌های خطرناک را در پی داشته باشد.

رضایی بنا تاکید کرد: خدماتی همچون لیزر، تزریق بوتاکس، ژل و پلاسما مداخله در حوزه پزشکی بوده و مطمئنا انجام این‌ موارد در مراکز غیرمجاز تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری برای اشخاص مراجعه‌کننده در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: متأسفانه مراکز غیرمجاز در حال دخالت در امور تخصصی پزشکی هستند که بیش‌تر این‌گونه تخلفات را در آرایشگاه‌های بانوان شاهد هستیم که در یک مرکز مجاز یک کار غیرمجاز و تخصصی که خارج از حیطه کاری این مرکز زیبایی می‌باشد انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: از بانوان درخواست داریم به‌خاطر پایین بودن هزینه خدمات این مراکز٬ جان خود را به خطر نیندازند و به مراکز معتبر پزشکی مراجعه نمایند.

وی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز با سامانه سراسری ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند تا در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و برخورد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟