ماجرای این جنایت وحشتناک که با انتشار بوی تعفن در هسته مرکزی شهر لو رفت از آن جا در دستور کار پلیس قرار گرفت که مالک یک زمین بزرگ محصور شده با ایرانیت‌های فلزی به مدت 48 ساعت از نگهبان این زمین بی خبر ماند!

او هرچه با تلفن پیرمرد 65 ساله تماس گرفت هیچ پاسخی نشنید بنابراین با نگرانی به محل زمینی رفت که احتمالا قرار بود در آینده پروژه ای در آن اجرا شود. در ورودی بزرگ زمین از بیرون قفل بود به طوری که گویی نگهبان این زمین بیرون رفته است!

ولی بوی تعفن شدیدی که در محل انتشار یافته بود، ظن مالک زمین را برانگیخت. او وقتی قفل را باز کرد ناگهان با جسد نگهبان زمین روبه رو شد که به دلیل فساد نعشی کسی نمی توانست به آن نزدیک شود! این گونه بود که زنگ تلفن پلیس به صدا درآمد و نیروهای گشت کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد عازم محل کشف جسد شدند. آنان با مشاهده وضعیت مشکوک محل و چگونگی رها شدن جسد، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان اداره جنایی اطلاع دادند که به این ترتیب پرونده ای جنایی شکل گرفت.

سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرای این جنایت هولناک و در گفت وگویی اختصاصی به خراسان بیان کرد: حدود ساعت 9 صبح امروز (روز‌گذشته) ماجرای مشکوک مرگ پیرمرد نگهبان به پلیس آگاهی گزارش شد که بلافاصله گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره‌جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت و فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) عازم میدان شهدای مشهد شدند و با راهنمایی و دستورات مقام قضایی به بررسی دقیق ماجرا پرداختند!

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: تحقیقات میدانی بیانگر آن بود که نگهبان 65 ساله با وارد آمدن 21 ضربه کارد و به شکل بی رحمانه ای به قتل رسیده است این درحالی بود که اهالی محل از این پیرمرد رضایت کامل داشتند و او را فردی محترم و بی آزار می دانستند!

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستورات ویژه قاضی کاظم میرزایی برای بررسی ابعاد مختلف این جنایت در تحقیقات میدانی تصریح کرد: با توجه به دستورات قضایی، زوایای مختلف این جنایت درحالی مورد کنکاش های پلیسی و تخصصی قرار گرفت که فرضیه سرقت برای ارتکاب جنایت در همان تحقیقات مقدماتی رد شد و موضوع اختلافات خانوادگی مورد توجه جدی قرار گرفت. چرا که برخی افراد مرتبط با مقتول از گلایه های پیرمرد از فرزند کوچکش سخن گفتند که جوانی حدود 25 ساله و مجرد بود! سرهنگ شفیع زاده خاطرنشان کرد: ادامه بررسی های غیرمحسوس نشان می داد یکی از فرزندان مقتول به خاطر درگیری و نزاع با برادر کوچکش به پرداخت 12 میلیون تومان دیه محکوم شده و در زندان به سر می برد!

وی گفت: همین ماجرا سرنخی برای کشف حقیقت شد و کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی از قاضی میرزایی، عازم شهرک شهید رجایی شدند تا دستور قاضی ویژه قتل عمد برای دستگیری حسن (جوان 25 ساله) را اجرا کنند اما کسی در منزل را نمی گشود کارآگاهان به ناچار از بالای در وارد ساختمان شدند و جوان 25 ساله را به دام انداختند.

سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: این جوان که ابتدا سعی داشت خود را بی خبر از ماجرای قتل پدرش نشان دهد ابتدا از شنیدن مرگ پدرش متعجب شد اما وقتی فهمید که پلیس همه مدارک را در اختیار دارد ناگهان به قتل بی رحمانه پدرش اقرار کرد و گفت: پدرم بین من و برادرانم تبعیض قائل می شد.

یکی از برادرانم نگهبان یک پروژه ساختمانی است و دیگری نیز در زندان به سر می برد که من شاکی او هستم!

او مرا کتک زد و نتوانست دیه ام را پرداخت کند! پدرم نیز حاضر نبود دیه را به من بپردازد تا با اعلام رضایت من، برادرم از زندان آزاد شود! فقط می گفت: درست نیست برادرت را به زندان انداخته ای!

خلاصه حدود دو روز قبل به محل کارش رفتم و با شکستن شیشه کانکس، او را بیرون کشیدم و با ضربات کارد به قتل رساندم، سپس جسد را در همان زمین رها کردم و کارد خون آلود را نیز به پشت بام منزل یکی از اهالی همان محله انداختم!

این مقام انتظامی اضافه کرد: در پی اعترافات متهم، کارآگاهان کارد خون آلود را نیز کشف کردند و این گونه این پرونده جنایی، فقط چند ساعت بعد از لو رفتن ماجرای قتل به نتیجه رسید.

سرهنگ جواد شفیع زاده یادآور شد: با انجام تحقیقات مقدماتی از متهم 25 ساله، این پرونده با صدور دستوری از سوی قاضی کاظم میرزایی در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا بررسی های بیشتری در این باره به سرپرستی کارآگاه بهرام زاده صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 501320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟