باند هیولاهای ایران را بشناسید! / آنها امروز باز هم محاکمه شدند !

آقازاده ها و فرزندان مسئولان کشور با پول مردم سهامدار شده اند

به گزارش رکنا، نماینده دادستان تهران در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی- بانک سرمایه گفت: در شرکت‌های زیرمجموعه جهانبانی متهم ردیف اول، که آن را هلدینگ نام نهاده اند، برخی آقازاده‌ها و فرزندان مسئولان کشور حضور دارند، حقوق مردم را تضییع می‌کنند و با پول مردم سهامدار شده اند.

رسول امیر قهرمانی امروز- شنبه - در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۱ نفر از متهمان جدید بانک سرمایه گفت: واریز پول‌های مردم از بانک سرمایه به این شرکت‌ها بوده است

وی افزود: در یکی از این موارد یک میلیارد تومان از شرکت نور احسان به شرکت آرمان واریز شده است و در جایی دیگر یک میلیارد تومان از شرکت شکوه نور احسان به حساب شرکت تجارت نور ابرار رفته و ۲ میلیارد تومان نیز از «تجارت نصر البرز» به حساب تجارت نور ابرا رفته است.

قهرمانی اظهار داشت: آقازاده هایی که با پول مردم سهامدار می شوند بدانند اگر قصد خدمت به کشور را داشتند، اشخاص زیادی از نخبگان علمی و تولیدی در کشور وجود دارند که می توانند راه خدمت را از آنان یاد بگیرند.

وی خطاب به عمار صالحی متهم این پرونده گفت: چه کسی دفتر توسعه تجارت آرمانی را در خیابان سعادت آباد خریده است و شما چه حق مشاوره ای می گرفتید؟

نماینده دادستان تهران گفت: احمد یوسفی کوهپایی متهم ردیف دوم،‌ نقش پررنگی در دریافت تسهیلات جهانبانی از بانک سرمایه داشته است.

امیرقهرمانی توضیح داد: آقای یوسفی به صورت رسمی مدیرعامل شرکت «شکوه نور احسان» نبوده است چون این مساله در روزنامه رسمی ثبت نشده بود و وی در آن زمان درخواست تسهیلات داده ولی بعد از اینکه در روزنامه رسمی ثبت می شود، تسهیلات به نام این شرکت پرداخت می شود.

وی افزود: آقای یوسفی در واقع منعزل می شود ولی وی از تیم جهانبانی خارج نمی‌شود و به عنوان مسئول بازرگانی شرکت «تجارت نور ابرار» مشغول فعالیت می شود. از طرف دیگر تسهیلات پرداخت شده به شرکت های متعلق به جهانبانی به شرکت تجارت نور منتهی بوده و پول ها در اختیار یوسفی بوده و با اجازه وی خریدها انجام می شده است.

نماینده دادستان گفت: یوسفی در واقع ذینفع بوده چون زمانی که گوشت یا نهاده‌های دامی وارد می شده، به شرکت کوثر درخشان اختصاص می یافته تا کالاها را پخش کند و پسر آقای یوسفی عضو هیات مدیره این شرکت بوده است. بنابراین با توجه به اینکه این شرکت مقصد پول‌های تسهیلات بوده و جهانبانی را به سمت تسهیلات هل می داده، بنابراین وی نقش پررنگی در دریافت تسهیلات داشته است.

بدهکاری ۳۶ میلیارد تومانی صالحی به شرکت های جهانبانی

قهرمانی با اشاره به اختلافات مالی عمار صالحی و محمدرضا جهانبانی گفت: کارشناس رسمی دادگستری نظر داده که صالحی ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شرکت های جهانی بدهکار است ولی سوال این است که چرا آقای صالحی تاکنون سند مالی ارائه نداده و چرا بدون سند مالی قرارداد امضا می کرده است.

وی بازداشت صالحی را به خاطر اتهاماتش دانست و گفت: وضعیت بانک سرمایه به گونه‌ای آشفته بود که افراد درخواست را می نوشتند و قرارداد را در دفاتر آقایان امضا می کردند در حالی که مراحل مربوطه باید در شعبه انجام می‌شده است.

متهم صالحی: سال ۹۳ از شرکت تیوا خارج شدم

عمار صالحی که به معاونت اخلال در نظام اقتصادی کشور در بخشی از تسهیلات به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان متهم است، در دفاع از خود گفت: من از اول شهریور سال ۹۲ به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت جهان تجارت تیوا فعالیت می کردم ولی در ۲۰ اردیبهشت سال ۹۳ از شرکت خارج شدم.

وی افزود: من ایرادات شکلی را به بازپرس گفتم و بیش از دو سال است تحقیقات مقدماتی در دادسرا انجام شده و سال گذشته منجر به قرار منع تعقیب شد که به دلیل احراز عدم ارتکاب بزه بود. البته پیش از تفهیم اتهام جلسه ای در دادسرا تشکیل شد و آقای قهرمانی به حق صحبت کرد.

صالحی ادامه داد: آقای قهرمانی گفت که در ردیابی ها محرز شده فلان ملکی که به شرکت آرمانی تعلق داشته از منابع تحصیل شده از بانک سرمایه بوده و من گفتم اگر در اموالی که مربوط به بنده است و ثابت شود ملکی به شکل ناسالم تامین شده و در اختیار مجموعه ای قرار گرفته که بنده در آن سهمی داشته ام، آن را پس می دهم.

پنج سال است که با جهانبانی اختلاف مالی دارم

صالحی افزود: جهانبانی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ تاجر متمکن و ثروتمندی بوده و از نظر شخصیتی یک فرد محترم به حساب می آمده است.

وی اضافه کرد: سرمایه جهانبانی فقط در بانک سرمایه نبوده بلکه تسهیلات وی با سایر دارایی‌هایش مخلوط شده و با این پول تا پایان ۹۳ نیز سودهای کلانی داشته است.

صالحی به اختلافات مالی چندین ساله خود با جهانبانی اشاره کرد و گفت: جهانبانی پنج داور و حکم را عوض کرد ولی من اصرار به حل اختلافات مالی داشتم.

تسهیلات بانک سرمایه یک چهارم دارایی جهانبانی بود

وی افزود: جهانبانی می‌گوید هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای اساسی وارد کشور کرده و اگر منابع او فقط بانک سرمایه بوده، چگونه می‌توانسته است تا این حجم کالا وارد کند؟

صالحی ادامه داد: من معتقدم منابع بانک سرمایه یک چهارم سرمایه جهانبانی بوده است و اگر شیوه اخذ تسهیلات، جرم تلقی می‌شود، من در مقدمات اخذ تسهیلات هیچ نقشی نداشتم.

وی افزود: استعفای من نیز به دلیل مخالفت با این موضوع بوده است. من ۲۰ سال است که در شرکت ها فعالیت می کنم و هیچ تسهیلاتی نیز نگرفته ام.

ادعای متهم مانند ادعای رضوی است

قهرمانی ، نماینده دادستان درباره ادعای متهم - صالحی - در نحوه رسیدگی به پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی گفت: برای پرونده وی قرار منع تعقیب صادر شده و مجدداً در مسیر رسیدگی قرار گرفته است و این متهم امروز هم این مساله را مطرح کرد.

وی افزود: البته رضوی متهم دیگر بانک سرمایه که اینک در حال تحمل مجازات در زندان است هم اینگونه می گفت که بازپرس را جابجا کردند ولی باید دانست که آنچه صالحی می‌گوید، واقعیت ندارد.

امیر قهرمانی گفت: بازپرس، قرار منع تعقیب وی را به دلایلی که قابل قبول نبوده است، صادر می‌کند و این پرونده به بنده ارجاع می‌شود که طی پنج صفحه مواردی را به عنوان نقص و مخالفت با بازپرس مطرح کردم اما این مساله به معنی ختم رسیدگی نیست.

اظهارات متناقض متهم درباره دریافت تسهیلات

وی افزود: صالحی گفت نمی‌داند درباره تسهیلات اردیبهشت ۹۳ یا شهریور ۹۲ صحبت کند در حالی که وی باید درباره هر دو مورد صحبت کند. یعنی تسهیلات ۴۰ میلیاردی شرکت تیوا و تسهیلات ۶۸ میلیاردی که اردیبهشت ۹۳ گرفته است.

امیرقهرمانی گفت: صالحی بر اساس روزنامه رسمی اول شهریور سال ۹۲ به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت جهان تجارت تیوا منصوب می شود و در واقع از اواخر اردیبهشت این مسئولیت را به عهده داشته است. سپس شخصی به نام محمد رضا کریمی درخواست تسهیلات را به یکی از شعب بانک سرمایه می دهد اما در مرحله امضای قراردادها صالحی آن را امضا می‌کند.

متهم۱۳۰۰ بار امضا داده است

امیرقهرمانی با اشاره به اظهارات متناقض صالحی درباره تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی گفت: صالحی هزار و ۳۰۰ امضا دارد. یعنی بابت سفته های تضمینی و قراردادهای بانکی امضا داده است.

وی خطاب به متهم اظهار داشت: شما چندین شرکت دارید و چگونه اقدام به هزار و ۳۰۰ امضا می‌کنید و نمی‌دانید تبعات آن چیست؟ شما بگویید جهانبانی از کجا ۲۰ میلیارد تومان آورده بود.

قهرمانی گفت: شما مدتی قائم مقام شرکت تجارت نور ابرار بودید که مقصد وجوه تسهیلات بوده و پول ها از شرکت‌های دیگر به این شرکت واریز می‌شده است.

نماینده دادستان گفت: شما قبل از مهاجرت به شرکت تیوا قائم مقام شرکت تجارت نور ابرار بودید و این شرکت با تیوا معامله کرده و فاکتور صادر می‌کرده است در حالی که خرید و فروشی در بین نبوده و همه معاملات، صوری بوده و بر اساس آن تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی را دریافت کرده‌اند.

خرید بنز ۶۵۰ میلیونی برای صالحی

امیرقهرمانی به صالحی گفت: شما در ۱۳ اردیبهشت ۹۳ درخواست دریافت تسهیلات اعتباری را به میزان ۶۸ میلیارد تومان به بانک سرمایه دادید و دو روز بعد این مساله در بانک سرمایه تصویب می‌شود و پول ها نیز در ۲۲ اردیبهشت واریز می‌شود.

وی افزود: صالحی به محضر می‌رود و به حسن جهانبانی برادر متهم وکالت می دهد و آنگاه سهام تیوا را واگذار می کند و می گوید از شرکت خارج شده است در حالی که خروج از شرکت نیاز به تشریفات قانونی دارد.

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: اگر شما از شرکت خارج شدید، چرا در ۲۴ اردیبهشت ۹۳ درخواست تسهیلات به بانک سرمایه دادید و شما گفتید که از محل تسهیلات بانک سرمایه، ملک شبهه دار استفاده نمی‌کنید ولی یک بنز ۶۵۰ میلیون تومانی توسط جهانبانی برای شما خریداری شده است.

وی اظهار داشت: شما گفتید که ملک زعفرانیه را پس داده ولی در یک جا گفتید که حق مشاوره می گیرید یا طلب دارید. اگر شما طلب دارید، باید اسناد مالی ارائه دهید.

نماینده دادستان گفت: شما مدیرعامل شرکت توسعه تجارت آرمانی هستید که در ابتدا ۹۸ درصد سهام را داشتید و دو درصد آن متعلق به جهانبانی بود و بعدا ۴۵ درصد آن را به جهانبانی دادید و خودتان ۵۵ درصد سهام را برداشتید.

وی افزود: چهار میلیارد تومان از این پول‌ها از شرکت جهان تجارت تیوا به تجارت ابراز می رود و بعد به حساب شخصی جهانبانی واریز می‌شود و بعد چهار میلیارد تومان از حساب شخصی جهانبانی به حساب شرکت تیوا واریز می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟