سارقان افیونی بازداشت شدند / آنها گرمسار را بهم ریخته بودند

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۲ سارق معتاد به اتهام ۳۳ فقره سرقت سیم و کابل در شهرستان گرمسار دستگیر شدند.

سرهنگ عبداله حسنی  اظهارداشت: در پی سرقت سیم و کابل شبکه برق هوایی در محورهای برون شهری گرمسار، تحقیقات کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در خصوص شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این سرقت ها سبب ایجاد خاموشی و سلب آرامش شهروندان در منطقه شده بود، تصریح کرد: متعاقب آن نیز هزینه بسیار گزافی متوجه بیت المال می شد که به همین دلیل، موضوع با حساسیت ویژه ای در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سمنان، به ارائه آموزش های لازم به ماموران اجرایی برق برای پیشگیری از بروز این گونه سرقت ها همچنین کشف این پرونده اشاره و بیان کرد: تقویت گشت های محسوس و نامحسوس پلیس و کنترل اطلاعاتی شبانه روزی ماموران و همکاری موثر شهرستان های همجوار منجر به شناسایی ۲متهم شد.

حسنی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی شهرستان آرادان موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق این پرونده شدند، ادامه داد: کشف قیچی مخصوص سیم و کابل برق از خودروی متهمان و بازجویی از آنان توسط کارآگاهان گرمساری سبب کشف ۳۳ فقره سرقت سیم و کابل از شبکه برق هوایی را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: عامل اصلی سرقت ها فردی معتاد به ماده مخدر شیشه بود که ۱۳ فقره سابقه کیفری در پرونده اش وجود دارد و این متهم تامین هزینه های اعتیادش به موادمخدر را انگیزه خود از سرقت ها اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان، با اعلام معرفی متهمان به مرجع قضائی از عموم مردم خواست هرگونه مورد مشکوکی را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده ریشه ۷۰ درصد انواع سرقت و دیگر مشکلات خطرناک اجتماعی در استان سمنان، اعتیاد سارقان به مواد مخدر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟