بازداشت مدیر کل غله گلستان تایید شد

به گزارش رکنا ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: مدیر کل غله گلستان به اتهام اهمال در انجام وظایف قانونی و تضییع حقوق بیت‌المال بازداشت شده است.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهار کرد: بازپرس پرونده برای این فرد قرار وثیقه 70 میلیارد ریال صادر کرده است که به علت عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد.

وی تصریح کرد: اتهام این فرد مربوط به پرونده کسری گندم است که پس از اعلام نظر کارشناسی و کافی نبودن دفاعیات متهم، با صدور قرار وثیقه بازداشت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با بیان اینکه این پرونده جدای از پرونده غله گنبدکاووس است، ادامه داد: در این پرونده متهمان دیگری هم هستند که بررسی‌ها و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

گفتنی است هفته گذشته مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان در گنبدکاووس دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز امروز در بازدید از سیلوی گنبدکاووس اظهار کرد: این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.

هادی هاشمیان با بیان اینکه اعضای این شبکه با تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه‌ای انجام شده است که تاکنون ٢۰۰ تن از این گندم‌های آلوده در 14کامیون شناسایی و ٩ نفر دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: همچنین یک مرغداری که در آن یک‌هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی بود و کار ترکیب این فضولات با گندم در آن انجام می‌شد شناسایی و مالک آن هم دستگیر شد.

وی تاکید کرد: این گندم‌های آلوده پیش از ورود به چرخه غذای مردم منهدم شد.

به گفته هاشمیان، بررسی‌ها برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه و برآورد فساد مالی این پرونده ادامه دارد.

مردم گنبدکاووس، استان گلستان و حتی کشور به ناگاه با انتشار خبری عجیب و تاسف‌بار در شوک عجیبی فرو رفتند، خبری مبنی بر اختلاط فضولات حیوانی با گندم در یکی از مراکز اداره غله گنبدکاووس و دستگیری 9 تن از مسؤولان این مرکز و اداره غله که همچون یک بمب خبری در فضای رسانه‌ای ترکید.

هر چند مردم از حجم این اتفاق ناجوانمردانه و مزورانه که برای انتفاع مالی سلامت مردم را نیز قربانی کرده بودند ناراحت و حتی عصبانی شده‌اند اما از سویی دیگر برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با این افراد کمی بر زخم‌هایشان التیام بخشید، اما متاسفانه به ناگاه پس از آنکه با قرار دادن وثیقه رئیس اداره غله گنبدکاووس از بازداشت آزاد شده بود در مراسمی که به عنوان جشن گندم در تالار حاجی‌زاده گنبدکاووس برگزار شد از وی نیز به همراهی تنی چند از کشاورزان نمونه کاشت و برداشت گندم تجلیل شد که مورد انتقاد تند بسیاری از مردم، رسانه‌ها و مسوولان قرار گرفت.

بعد از انتشار خبر جنجالی «دستگیری مدیر غله گنبدکاووس» به جرم اختلاط گندم با فضولات حیوانی؛ انتظار عمومی بر آن بود که با خاطیان این فساد اقتصادی برخورد جدی شود نه آنکه برخی مدیران استان تصمیم به تجلیل از یک مدیر خاطی در جشن برداشت گندم بگیرند.

روابط عمومی دادگستری گلستان در خبر دیگر از قول رئیس کل دادگستری در خصوص گندم‌های آلوده اعلام کرد: بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.

هادی هاشمیان با اشاره به نگهداری ۳۱ هزار تن گندم در سیلوی گنبدکاووس گفت: علاوه بر انهدام 200 تن گندم آلوده، برای اطمینان از سلامت مابقی گندم‌ها، دادستان گنبدکاووس در این سیلو مستقر شده و با حضور کارشناسان کار پالایش و جداسازی گندم‌های آلوده را آغاز کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این گندم‌های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است، افزود: بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.

هاشمیان گفت: تحقیقات از ۹ نفر دستگیرشده در این پرونده ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد دستگیرشدگان وجود دارد.

وی تاکید کرد: چندسالی است برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در فصل خرید گندم نماینده‌های دادستان در مراکز خرید گندم مستقر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: این سودجویان در فصل خرید گندم به علت استقرار نماینده‌های دادستان در مراکز خرید، بخشی از گندم‌ها را در مرغداری خارج از شهر گنبدکاووس انبار کرده بودند تا پس از پایان فصل خرید و اتمام ماموریت نماینده‌های دادستان، این گندم‌ها را که با خاک و فضولات حیوانی مخلوط کرده بودند به سیلو تحویل دهند.

هاشمیان افزود: خوشبختانه با رصد اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی و حضور به موقع نیروی انتظامی، این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: با حساسیت و قاطعیت این پرونده را تا شناسایی همه افراد دخیل در این کار دنبال می‌کنیم و نتیجه رسیدگی‌ها را از طریق رسانه‌ها با مردم در میان خواهیم گذاشت.

رئیس کل دادگستری گلستان ۳۱ مردادماه سال جاری از دستگیری مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟